Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rawkonverterare till Canon 5d?

Produkter
(logga in för att koppla)

Naomi

Aktiv medlem
Hej,

Har äntligen fått min Canon 5d och sprang ut på djurgården för att ta en premiärfotografering....men nu när jag sitter vid datorn så kan jag inte öppna mina raw bilder i bridge.

Någon som vet om Adobe har gett ut en rawkonverterare till canon 5d?

Tacksam för all hjälp,
/Naomi

senaste camera raw tillsammans med photoshop cs2 öppnar dina rawfiler, det är en beta version vad det gäller 5d
Mikael

Tack Mikael,

Ja, jag har laddat hem 3.2 och jag kan öppna dom i photoshop men kan tyvärr inte titta på bilderna i bridge.

Är det på grund av att det är en beta version?

/Naomi

Du måste lägga uppdateringen RAW 3.2 i motsvarande map under bridge som du la i photoshop, altså på två ställe. Har för mig att det är under mapparna: adobe, bridge och plugins.

Blev kanske lite rörigt men hoppas det funkar.

MVH
Magnus

Jag har samma problem , dvs kan öppna de i Ps men inte förhandvisa de i Bridge. Även fast jag har lagt raw 3.2 i Bridge pluginsmapp.
Ngn som vet mer?

Det enda stället där jag behövde lägga filen var: C:\Program Files\Common Files\Adobe\Plug-Ins\CS2\File Formats\

För mig funkade bridge när jag la uppdateringen i mappen:
C:\Program\Adobe\Adobe Bridge\Plug-Ins

MVH
Magnus

ANNONS
Götaplatsens Foto