Annons

Reflektion som måste bort (se bild)

Produkter
(logga in för att koppla)

Alric

Aktiv medlem
Hej!
Jag tog en bild idag som jag tyckte blev skaplig, men den har en reflektion / skugga som sticker ut. Hur jag ska gå till väga för att bort den på bästa sätt!?

reflektionen sitter på kvinnans vänstra axel:
https://lh5.googleusercontent.com/-...YI/AAAAAAAAAtw/hsaJLPzFoPw/s1024/IMG_0133.jpg

Försökt och försökt men får det inte riktigt bra.

Tack på för han!

EDIT:
Dessa två ligger alltså i vatten och det är min skugga som syns på kvinnans axel.

Markera området noga, mjuka upp markeringen en aning och ljusa upp med kurvor. Kan hända att du även behöver justera ner färgmättnaden en aning. Sen kan du använda plåsterverktyget för att ta bort kanten som blir kvar. Det borde inte vara så svårt då allt är ganska suddigt och färglöst.

Alternativt kan du först göra en lagerkopia och ljusa upp den i förväg. Ljusa upp den mer än nödvändigt. Markera sen området och skapa en lagermask. mörka sedan lagermasken med penselverktyget till du är nöjd. Lägg ihop lagren och putsa bort kanten med plåsterverktyget.

Tror du uppnår enkelt och bra resultat med Healing Brush Tool. Till skillnad mot det vanliga plåstret fungerar det lite som klonverktyget. Alt-klicka på den hudton du vill ha, och måla sen på din skugga. Underliggande "form" kommer då bevaras - men med den okskuggade tonen.

ANNONS
Götaplatsens Foto