** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Regnskydd för Canon 550d?

Produkter
(logga in för att koppla)

olind

Aktiv medlem
Jag va ute & fotade event i regnet hela helgen. När de regna som mest hade jag en plastpåse (fastsatt med gummiband) runt kameran. När de regna mindre hade jag den bara i jackan. De va sådär.

Vad finns det för regnskydd? Jag använder nästan enbart kortare objektiv (35f2 el. 16-35/2.8). Jag går runt mycket när jag fotar så jag behöver nått smidigt.

Tack på förhand
 
Jag kan rekommendera regnskydd från Kata (har inte testat denna utan storleken större, E-702). Katas regnskydd har rekommenderas för fotoresor till bland annat Amazonas.
 
Jag använder den här. Det står engångs men den går att använda flera gånger. Smidig att använda med ett förberett hål för sökaren, kanske lite stor för en 550D med ett 35 f2,0...
 
ANNONS