Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rejäla prisfall på de två nya zoomarna!

Produkter
(logga in för att koppla)
Teodorian skrev:
De nya zoomarna (14-24 och 24-70) har senaste tiden sjunkit i pris med upp till över 2000 kr!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=223638

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=223639

Som vanligt har vi som köpte först gjort det dyrt!

Lite märkligt är det eftersom det är produkter inriktade främst till proffs. Vad är egentligen anledningen till att sänka dem, kan man undra? För mig spelar prisskillnaden mindre roll. Behöver jag det, så behöver jag det!

Beställde förövrigt 14-24 iförrgår och fick ta del av prissänkningen men betalade lite mer för 24-70 för några veckor sedan. Tur att det inte drabbade någon fattig...:)

Kostar att ligga på topp!

Är jag alltför naiv om jag anar en för oss konsumenter positiv trend här... Det går så bra för Nikon att deras nya objektiv blir billigare än dem de ersätter. Alla de fem nya (14-24, 24-70 och de tre långtelegluggarna med VR) är billigare än deras tidigare motsvarigheter. Säljer dessutom dessa objektiv bra finns utrymme för ytterligare prispress eller är jag ute och cyklar?!

Jaha.. Det var den rabatten det ja ;)

Betalade ungefär de priserna som de har nu, faktiskt något lägre t.o.m. Så jag är fortfarande nöjd ;)

Jeppe skrev:
Jaha.. Det var den rabatten det ja ;)

Betalade ungefär de priserna som de har nu, faktiskt något lägre t.o.m. Så jag är fortfarande nöjd ;)

Rabatt?! Hur lyckades du med det?! Trots ihärdiga försök har jag bara lyckats få 1% rabatt på mitt D3-hus. På de nya zoomarna och D300 fick jag betala fullt pris! Är det lättare om man har företag att få rabatt kanske eller bygger det på personliga kontakter? Snacket man får höra om att vinstmarginalen bara är 10% och att det därför inte finns utrymme för rabatter är kanske just bara snack?! Du har ju fått betydligt mer än 10% i rabatt!

ANNONS
Götaplatsens Foto