Annons

Reparation av slutare på FA?

Produkter
(logga in för att koppla)

matti

Aktiv medlem
Hej!

Slutarlamellerna på min Nikon FA har fått sig en "knäck". Den verkar funka ändå och det verkar inte läcka något ljus.

Hur som helst....om jag skulle vilja reparera, vilken firma är att rekommendera för snabbhet och kvalitet på reparationen. Till saken hör att jag bor i Härjedalen och således måste skicka kamurran via post, läge i Sverige på verkstaden spelar alltså mindre roll. Om det nu inte finns nån i Jämtland/Härjedalen då (inte så troligt, va ;-).

mvh / Matti

Har själv användt Lasses kameraservice,

Lasses Kameraservice
Björknästorg 1
132 02 Saltsjö-Boo
Tel: 08-715 54 45
Fax: 08-715 54 45

som är auktoriserad Nikon verkstad. Sedan om det är ekonomi att serva den är en annan sak...

-- Nicke

Senast ändrad:
Tack för svaren!

Ska nog prova med "Lasses", ska ringa honom och kolla kostnad. Är det kanske någon av er som har någon ungefärlig uppfattning om kostnad? Som Niklas skrev, "det kanske inte är värt det" eftersom kameran verkar fungera.
mvh / Matti

Hej Matti!

Allt är beroende av tidsåtgång och materialkostnad.

Nyligen hade jag min F4:a inlämnad hos Lasses Kameraservice varvid följande åtgärdades:
Justering av automatik.
Justering av autofocus.
Kontroll av slutare.
Byte av R2-låsknapp.
Kontroll av samtliga funktioner.
Rengöring.

Allt detta kostade på 1725 kr inklusive moms och frakt.

Arbetet utfördes snabbt och mycket bra. Jag blev mycket vänligt bemött och fick stort förtroende för Lasses Kameraservice och kommer även fortsättningsvis att anlita dem.

Ring dem och be om kostnadsförslag, de kan förmodligen ge dig en ungefärlig kostnad.

ANNONS
Götaplatsens Foto