Annons

Sämre med VR?

Produkter
(logga in för att koppla)
Kul att det ordnade sig till slut!

Det finns ett berömt psykologiskt experiment där man utsätter en försöksperson för ett starkt grupptryck. Det går så till att försökspersonen går ut ur testlokalen, gruppen som är kvar ritar t.ex. upp två linjer på en tavla och bestämmer sig för att den något kortare linjen är de längre av de två. Försökspersonen kommer in igen och har väldigt svårt att efter ett tag fortfarande hävda det rätta svaret, när hon får frågan om vilken linje som är längst!

Fall här på nätet kan ofta vara av denna art! Härligt att du stod på dig!

Per.

Gratulerar

Gratulerar till upprättelse:) Jag upplevde någonting liknande med min K5, den skulle ABSOLUT inte komma från den tidiga produktionslinjen med känt fabrikationsfel. Jag litade till detta efter bedyrande av säljaren... i fem månader, innan jag fick nog. Den skickades in för kontroll, och visst... det visade sig att mjukvaran var felaktig. Fem månader i ständig frustration byttes i glädje, när den kom åter i strålande form.

Gott att höra!

Det här med att VR skulle överkompensera för att du håller kameran för stabilt var nästan skrattretande. Sätter man kameran i ett stativ finns det tillfällen när det går att spåra skillnader där det är skarpare med VR av än på, men det är inte så att bilderna med VR på blir direkt oskarpa, bara inte riktigt riktigt skarpa.

Efter att ha prövat alla tips och idéer jag fått av er så åkte jag in till Mediamarkt i förmiddags. Fick där tala med en trevlig kille och beskrev problemet för honom.
Han sa att det ej var fel på objektivet utan det hela handlar om att VR kompenserar för mkt och att jag är ruggigt stadig på handen så att därför blir det bättre utan VR.

Men vilket sanslöst korkat svar. För det första så fungerar inte VR så att det kan bli så, och för det andra är det ju jättelätt för en säljare på Mediamarkt att prova själv när du kommer in med kamera+objektiv och visar upp dem.

Jag har hittils bara goda erfarenheter av Medimarkts säljare, men den där jeppen borde inte jobba där som säljare.

Bra att du inte gav dig, och fick säljaren att göra sitt jobb.

Kul att det ordnade sig till slut!

Det finns ett berömt psykologiskt experiment där man utsätter en försöksperson för ett starkt grupptryck. Det går så till att försökspersonen går ut ur testlokalen, gruppen som är kvar ritar t.ex. upp två linjer på en tavla och bestämmer sig för att den något kortare linjen är de längre av de två. Försökspersonen kommer in igen och har väldigt svårt att efter ett tag fortfarande hävda det rätta svaret, när hon får frågan om vilken linje som är längst!

Fall här på nätet kan ofta vara av denna art! Härligt att du stod på dig!

Per.

Skönt att Nikon support verkar vara fungerande i alla fall och att det löste sig :)

Jag tror killen i butiken var ganks stressad första gången jag var inne, han var ensam på fotoavdelningen och hade rätt mkt kunder omkring sig.
Däremot när jag kom tillbaka igen måste jag säga att han gav mig kanonservice och hjälte mig med låneobjektiv och pappersexercis etc.

ANNONS
Götaplatsens Foto