Graylingman
Aktiv medlem
Funderar på att köpa fler minneskort till min Canon 350D i stället för en extern mellanlagringsenhet. Vad har jag att vinna på att köpa Extreme III i ställer för Ultra II som jag har nu?
//Anders
//Anders
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
WFS) (Graylingman skrev:
Funderar på att köpa fler minneskort till min Canon 350D i stället för en extern mellanlagringsenhet. Vad har jag att vinna på att köpa Extreme III i ställer för Ultra II som jag har nu?
//Anders
Ja man måste vara kritisk till information på nätet eftersom många tyvärr påstår saker som förvirrar.The Tor skrev:
En påstår att Extreme III är snabbare på att tömma bufferten - en annan svarar att det inte är någon skillnad?
Ja väljer man ut enbart Dpreviews test och tittar på Extreme III 1 GB jämfört med Ultra II 4 GB (eller är det möjligen 8 GB som det står på ett ställe?) i en 30D så är det en betydande skillnad - Dpreview:The Tor skrev:
I en annan tråd[/url] för några veckor sedan påstod Ulf Liedén att Extreme III var dubbelt så snabbt som ett Ultra II när det gällde att tömma bufferten på en 30D.
Som fotograf vet man förhoppningsvis vilken storlek på kortet man vill ha och vilka filtyper man själv använder. Betydligt bättre än att lita på andras generella bedömningar är nog därför att titta nogrannare på just de förhållanden som är aktuella i den egna situationen. Vill man ha 2 GB och köra jpeg på är ju rawprestanda på 1 GB-korten av mindre värde.Svårt att veta vem man ska lita på tycker jag...