Annons

Sensorrengöring

Produkter
(logga in för att koppla)

hbengtsson

Aktiv medlem
Hej alla

Vad kan en sensorrengöring kosta på en D5D om man inte orkar/kan/vågar göra det själv? Någon som vet något bra ställe i GBG som gör detta? Såg i en annan tråd att RC Center tar 500 + moms. Dyrt?

tack på förhand

M v h
Henrik

Tips: Scandinavianphoto säljer Sensor Swab, rengöringsdukar, och ett medel som du använder. Det kommer kosta 695:- för sensor swab, och 135:- för medel, och en Hama blåsbälg för 99:- (+ frakt) och med dessa prylar kan du rengöra sensorn flera ggr.
Jag använder dessa prylar och har gjort ren sensor på dom kameror jag använder. Det funkar utmärkt!! Oftast räcker det med att blåsa med blåsbälgen, men om dammet inte lossnar kör jag med en swab.

hbengtsson skrev:
Hej alla

Vad kan en sensorrengöring kosta på en D5D om man inte orkar/kan/vågar göra det själv? Någon som vet något bra ställe i GBG som gör detta? Såg i en annan tråd att RC Center tar 500 + moms. Dyrt?

tack på förhand

M v h
Henrik

Tack för tipset...får se om jag vågar mig på det själv. Har hört skräckhistorier om folk som fått in mer damm istället...fast det kanske beror på hur man gör det :-/

Har själv en D5D med misstanke om damm på sensorn men vågar inte ens gå in på "rengör sensorn" i menyn pillig och klumpig som man är. Har du rengjort din? några smarta tips och erfarenheter?

Mvh
Patrik

ANNONS
Götaplatsens Foto