Annons

Service av Canonkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

disab

Aktiv medlem
Jag tycker att min kamera är sämre på att hitta skärpa än den tidigare varit och jag skulle vilja lämna in den för service. Jag har en Canon 400D. Var kan man göra detta någonstans?

det är lite priset av att inte handla i en riktig foto-affär, dvs den service man får. Men du kan ju skicka kameran till någon Canon-verkstad. Men om det är skärpan så måste du nog skicka med objektiven för kalibrering, annars vet jag inte vad de ska göra med det.

det är lite priset av att inte handla i en riktig foto-affär, dvs den service man får. Men du kan ju skicka kameran till någon Canon-verkstad. Men om det är skärpan så måste du nog skicka med objektiven för kalibrering, annars vet jag inte vad de ska göra med det.

Jag var in på Expert igår och frågade om dom kunde göra något. Dom skickar iväg kameror men dom hade ingen aning om vad det kunde kosta.

Vad jag fått fram när jag letat här på forumet är att det kan gå på upp till 3000 kr och frågan är om det är värt att lägga det på min kamera. Jag är ändå i tankarna att byta upp mig.

Då jag bor i närheten har jag aldrig behövt skicka nåt, men det har alltid varit mindre operationer typ rengöring och sånt. Lämna på morgonen, hämta på eftermiddagen. ;-)

Går i samma tankar!

Tänkte ja skulle lämna in den hos RCC i Gbg, men va kostar det att rengöra sensorn + fixa avtryckaren som lever sitt egna liv?

1år o 3 månader gammal 450D

Jag upptäckte att jag hade bakfokus med det nya objektivet men inte med dom gamla så antagligen är det objektivet som är fel. Köpte det från Cyberphoto och får skicka tillbaka det för justering. :D Hoppas det blir bättre sen!

Var och lämnade in min 5DMkII hos Canon RCC i tisdags för justering av AF på tre objektiv, och rengöring av huset.

AF-justeringen gick på garantin, och rengöringen kostar 600:-

1-2 veckor sa de att jag skulle få va utan grejerna, men nu har de ringt idag och meddelat att jag kan hämta dem, så det ska jag göra nu.

Allt kul när det är klart innan utsatt tid =)

Var och lämnade in min 5DMkII hos Canon RCC i tisdags för justering av AF på tre objektiv, och rengöring av huset.

AF-justeringen gick på garantin, och rengöringen kostar 600:-

1-2 veckor sa de att jag skulle få va utan grejerna, men nu har de ringt idag och meddelat att jag kan hämta dem, så det ska jag göra nu.

Allt kul när det är klart innan utsatt tid =)

Låter ju kanon!!! :D

Carl L: 600:- inkl moms kostade rengöringen i runda slängar, värt varenda krona tyckte jag istället för att stå hemma och fippla och KANSKE få det rent. ;-) Men slå en signal på måndag så för du veta vad resta går lös på.

ANNONS
Götaplatsens Foto