Annons

Sigma 18-50 eller Sigma 28-75?

Produkter
(logga in för att koppla)

Director

Aktiv medlem
Sigma 18-50 eller Tamron 28-75?

Hej!

Jag är på gång att köpa en Canon EOS 350D. Till den tänkte jag köpa ett Tamron AF 28-75/2.8 XRDi och ett Sigma EX 70-200/2.8 APO.

Jag blev då istället rekommenderad att köpa ett Sigma EX 18-50/2,8 DC med anledning av att vidvinkeln blir lite dålig med Tamron-objektivet.

Jag ska främst ha utrustningen till att fota konserter.

Har någon en åsikt om jag bör satsa på det rekommenderade objektivet eller på Tamron?

Senast ändrad:
Beror ju på om du behöver vidvinkeln.

28mm på en digital motsvarar ju samma utsnitt som 44mm på en vanlig, så med tamronobjektivet så har du ingen vidvinkel under 44mm så att säga.

Tack för svaret. Kanske bäst att gå på rekommendationen då. Glappet mellan objektivet på 18-50 och det på 70-200 kanske inte spelar så stor roll, så det är möjligt att det blir bästa lösningen.

Director skrev:
Tack för svaret. Kanske bäst att gå på rekommendationen då. Glappet mellan objektivet på 18-50 och det på 70-200 kanske inte spelar så stor roll, så det är möjligt att det blir bästa lösningen.

Det är ett ytterst litet glapp. Jag har ett glapp mellan mitt Sigma EX 18-50/2.8 och mitt Sigma EX 100-300/4 IF HSM och jag upplever inte att jag får några större problem. Dock kommer säkerligen svar som säger att detta är ett gigantiskt glapp..

// Jocke

ANNONS
Götaplatsens Foto