Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

sigma, 24-135mm, 1:2,8-4,5

Produkter
(logga in för att koppla)

Atena

Aktiv medlem
Jag har fått ett erbjudande att köpa ett objektiv och säljaren bad mig att komma med ett pris. Jag har absolut ingen aning vad marknadspriset ligger på och jag behöver råd från er som vet.

Det är en en Sigma, 24-135mm, 1:2,8-4,5
och den är köpt 2004. Vet att objektivet åkt i golvet 2 ggr och den har använts av en skolfotograf under 2 månader.

Var ligger lägsta nypris för ett sådant objektiv och vad ligger marknadspriset för en begagnad uifrån infot ovan?

Tacksam för svar!

//Marie

Alltid svårt med begagnat, men utgå ifrån att cyberphoto tar 3600:- och den går att få för under 3000 i Tyskland (drygt 300 Euro)
Då kunde jag tänka mig att betala kring 2000 för ett amatöranvänt objektiv i gott skick. MEN efter att varit proffsanvänt och dessutom åkt i golvet... Är ju svårt veta vad som egentligen har hänt på insidan, vaför jag skulle betala mindre än halva nypriset (men det är ju jag...)

/Johan

Eftersom det finns relativt stor risk för att någonting gått knas när det åkt i golvet, speciellt på ett icke proffsobjektiv, så hade jag provat det noga innan jag köpt det.

Går det inte så proppsa på öppet köp!

Den egentligen enda anledningen jag kan tänka mig till att säljaren inte skulle acceptera öppet köp är att han/hon vet att köparen inte skulle bli nöjd.

ANNONS
Götaplatsens Foto