Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 50/1.4 EX

Produkter
(logga in för att koppla)

Rommel

Avslutat medlemskap
Tänkte återinköpa detta fenomenala kompetenta objektiv då jag saknar ett 50 i mitt utbud.
Ni som köpt från Sigma på sistone som inte är i de nya linjerna Art och Sport. Har de förbättrat deras QA? Tänker på bak och framfokus. Detta var en anledning till varför jag sålde mitt förra ex.

/stefan

Jag har ett som sätter skärpan så bra man kan önska utan fram- eller bakfokus. Mitt exemplar är bara halvåret gammalt.

Hade tidigare ett Sigma 30mm f/1.4 som bakfokuserade. Men mitt 50 är alltså bra.

Jag har varit tvunget att skicka in alla mina Sigma (30/1.4 och 50/1.4) för fokuskalibrering tillsammans med kamerahus. Så jag antar att man kan behöva skicka in de för kalibrering om man vill kunna använda den största bländaren.

Skaffade ett Sigma 35/1.4 som även den behövde justeras lite, men detta var inget problem då jag nyligen skaffat Nikon D7000 som ger användaren möjlighet att gör egna AF korrektioner.

ANNONS
Götaplatsens Foto