Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 70-300 och Cosina 19-35 till EOS350D

Produkter
(logga in för att koppla)

Carl Sandström

Ny medlem
Hej!

Har tänkt mig att köpa en Canon EOS350D. Jag har dock en fundering... Jag har två objektiv, ett Sigma 70-300 och ett Cosina 19-35. Kommer dessa att fungera till en Canon EOS350D?

Båda är inköpta de senaste två åren.

/Carl

Förutsatt att de har Canon-fattning så ska de fungera. Vissa objektiv kan behöva uppdaterad mjukvara för att fungera korrekt med nya kameror. Jag tror att sigma ordnar detta kostnadsfritt. Hur det är med tokina vet jag inte.

Du kan ju alltid ta med dem till en butik som har en 350D demo och testa, om du har möjlighet. Då får du ju helt säkert svar. Jag tror dock inte det ska vara några problem.

Cosina 19-35 på Canon D60

Hoppas detta kan vara till någon hjälp.

Jag har ett Cosina 19-35 som jag är nöjd med och köpte det till min EOS 600. Funkar utan uppdateringar eller liknande till min D60. Mitt Sigma 28-300 var jag dock tvungen att uppgradera för att det skulle fungera på digital SLR.

Lycka till

ANNONS
Götaplatsens Foto