Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Den STORA fotopapperstråden!

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har precis köpt en Datacolor Spyder Print. Har inte kommit längre än till att skriva ut kartorna, inte läst in och gjort profiler ännu.

Om jag fattat det hela rätt så funkar den som du beskrev, man väljer hur många standardiserade patchar man vill skriva ut. Har inte de exakta siffrorna framför mig. Men man kan välja kartor från ca 100 upp till ca 800 (?), uppdelat på en hel packe A4 ark. Det jag provade med var 255 tror jag där jag fick ett ark med färgpatchar och ett för svartvitt. Hoppas det räcker för en bra profil.

Den verkar alltså inte göra som din att den genererar ett nytt ark med patchar där skrivaren har svårt etc.

Får återkomma till helgen när jag läst in och skapat profiler för SCP Matt och Satin.
Aha... spännande!
Jag hoppas det går fint för det känns bra att kunna prova olika papper utan restriktioner! Jag har ingen erfarenhet av Datacolor men de kan ju knappast vara dåliga. 255 patchar låter bra som start!

ANNONS
Götaplatsens Foto