Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sigma tele fråga
- Trådstartare Artin
- Start datum
Niklas H.
Aktiv medlem
Jag har ett och är mycket nöjd, det är ett mycket bra objektiv som funkar riktigt bra ihop med D200:an, även af-onknappen funkar efter uppdateringen av mjukvaran i kameran.
Den enda nackdelen är att det är något känsligt för motljus vid 300mm, men backar man till ~280mm är problemet nästan helt borta.
Den enda nackdelen är att det är något känsligt för motljus vid 300mm, men backar man till ~280mm är problemet nästan helt borta.
AnWi
Aktiv medlem
Niklas H. skrev:
Jag har ett och är mycket nöjd, det är ett mycket bra objektiv som funkar riktigt bra ihop med D200:an, även af-onknappen funkar efter uppdateringen av mjukvaran i kameran.
Mjukvaran i kameran? Vad jag förstått har inte nya mjukvaran något med AF-S att göra. Har jag fel.
Överallt har jag läst att det är Sigma som har problem och det är mjukvaran i linsen som skall uppdateras.
/AnWi
Niklas H.
Aktiv medlem
Det verkar som Nikon smugit in lite andra förändringar i ver.2 av mjukvaran än vad de säger officiellt.
Efter uppgradering fungerar AF-on med "alla" Sigmaobjektiv, lite tråkigt bara att Sigma fått skulden för problemet innan.
Vad jag förstått så har AF-on alltid funkat med D2husen och Sigmaobjektiven?
Efter uppgraderingen låter även Nikons 18-200 mer när VR-funktionen används. Om detta har någon praktisk betydelse har jag ingen aning om.
En del tycker det verkar som autofokusen blivit lite snabbare/säkrare tillsammans med vissa objektiv men där verkar källorna vara något osäkra.
Efter uppgradering fungerar AF-on med "alla" Sigmaobjektiv, lite tråkigt bara att Sigma fått skulden för problemet innan.
Efter uppgraderingen låter även Nikons 18-200 mer när VR-funktionen används. Om detta har någon praktisk betydelse har jag ingen aning om.
En del tycker det verkar som autofokusen blivit lite snabbare/säkrare tillsammans med vissa objektiv men där verkar källorna vara något osäkra.
AnWi
Aktiv medlem
Niklas H. skrev:
Det verkar som Nikon smugit in lite andra förändringar i ver.2 av mjukvaran än vad de säger officiellt.
Där ser man.
Nikon, tycker jag, borde erkänna det i så fall. Eller så har man bara hjälpt till men det verkar ju inte alltför troligt att man gör en ändring i mjukvaran för att hjälpa tredjepartsleverantörer i all synnerhet när de konkurrerar.
Det är ändå lite skumt att det fungerar med Nikons AF-S. Det gäller ju bara Sigma HSM. Det, tolkar jag ändå, borde bero på linsen. Om inte Nikon känner av att det är en Sigma-lins och gör annorlunda. Det är ju i dagens läge inget svårt att avgöra detta. Det är en hel del data som skyfflas mellan kamera och lins.
/AnWi