Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Silverfast
- Trådstartare peri
- Start datum
lusidor
Aktiv medlem
Det finns en demoversion att ladda ner på LaserSofts hemsida. Jag laddade ner och kollade lite. Allt funkar, man får fina Lasersoftdekaler på bilden bara ;-)
Den verkar något lättare att jobba med än ScanGear. Tyvärr verkar inte FARE-funktionen stödjas utan det är en mjukvaruvariant av dammborttagning som inte var så upphetsande. Det avgjorde för min del, jag använder dammborttagning för jämnan.
Men testa gärna!
Den verkar något lättare att jobba med än ScanGear. Tyvärr verkar inte FARE-funktionen stödjas utan det är en mjukvaruvariant av dammborttagning som inte var så upphetsande. Det avgjorde för min del, jag använder dammborttagning för jämnan.
Men testa gärna!
lusidor
Aktiv medlem
Testade ordentligt en gång till med maximal upplösning med båda programmen på samma småbildsdia.
SilverFast scannade mycket snabbare på 4800dpi än ScanGear. Men så blev också resultatet klart sämre! En rejäl besvikelse! Då har man inte så stor glädje av att programmet är bättre att jobba med.
Att LaserSoft inte lägger ner jobb på att ta med Canons eget dammborttagningssystem kan man väl förstå, men det är väl märkligt att de inte kan utnyttja scannerns kapacitet.
/ Leif
SilverFast scannade mycket snabbare på 4800dpi än ScanGear. Men så blev också resultatet klart sämre! En rejäl besvikelse! Då har man inte så stor glädje av att programmet är bättre att jobba med.
Att LaserSoft inte lägger ner jobb på att ta med Canons eget dammborttagningssystem kan man väl förstå, men det är väl märkligt att de inte kan utnyttja scannerns kapacitet.
/ Leif
Johan Okker
Aktiv medlem
Jag är också - efter några försök - av den åsikten att SilverFast inte håller måttet vad gäller kvalitet jämfört med originalprogramvara. Däremot har SilverFast en bra användarvänlighet som förmodligen de flesta scannertillverkare borde ta till sig av.
Det är rätt värdelöst att SilverFast inte stödjer scannerns ICE. Särskilt med tanke på att priset faktiskt är differentierat efter nivå på scanner.
Det är rätt värdelöst att SilverFast inte stödjer scannerns ICE. Särskilt med tanke på att priset faktiskt är differentierat efter nivå på scanner.