Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Skanner
- Trådstartare F.G.
- Start datum
mb90
Avslutat medlemskap
Tja, jag kör en gammal Polaroid Sprintscan 35+ som jag köpte begagnat för cirka 500 kronor. Fungerar bra för mina behov. Svartvitt är inga problem, medans färgnegativ är lite svårare att få till perfekt (men det duger och efter lite redigering så blir det bra). Diaskanning har jag inte provat.
Den största nackdelen med den är att den saknar infraröd dammborttagning/ICE, men men skanner med ICE är nog ganska svår att hitta för det priset. Kort sagt ett bra budgetalternativ som jag rekommenderar för den med liten plånbok.
Om jag skulle köpa en ny filmskanner (alltså ny från butik) idag skulle jag nog satsa på Nikons billigaste (Coolscan V?).
Den största nackdelen med den är att den saknar infraröd dammborttagning/ICE, men men skanner med ICE är nog ganska svår att hitta för det priset. Kort sagt ett bra budgetalternativ som jag rekommenderar för den med liten plånbok.
Om jag skulle köpa en ny filmskanner (alltså ny från butik) idag skulle jag nog satsa på Nikons billigaste (Coolscan V?).