Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skumma reflexer

Produkter
(logga in för att koppla)

Bjelkengren

Aktiv medlem
Hej.

För någon vecka sedan köpte jag en olymus my2. När jag häromdagen framkallat min första film så såg jag konstiga reflexer på nattbilder. Dessa reflexer är inte med på bilder där det inte är någon kraftig ljuskälla typ strålkastare odyl. Är det fel på kameran eller får man helt enkelt leva med detta. Alla andra bilder är perfekta.

//Uffe

Frontlinsen sitter ju helt oskyddad på my2 så det förvånar mig inte. Skulle tro att det är helt normalt.

Ajdå, det där ser INTE normalt ut, jag tar tillbaka.

Har du kollat framifrån hur slutarbladen ser ut när du trycker av?

Tack för svaret. Men denna bilden tex. Detta är ju ett ganska vanligt motiv på kvällar och borde inte direkt orsaka dessa effekter.

Bilagor

• 031130-2.jpg
    031130-2.jpg
    18.3 KB · Visningar: 217
Jag kikade på slutaren och den verkar inte alls felaktig. Allt rör sig som det ska. Kanske får bli ett besök hos olympus då.

//Uffe

Bjelkengren skrev:
Hej.
Hej

Bjelkengren skrev:
För någon vecka sedan köpte jag en olymus my2. När jag häromdagen framkallat min första film så såg jag konstiga reflexer på nattbilder.
Jag har också skumma reflexer när jag fotograferar. Hela bilden blir suddig. När jag böjer avtryckarfingret får jag en kraftig reflex i vänster knä som gör att jag faller åt höger. Det enda jag kan fotografera nu är föremål som rör sig åt höger, som t ex hästar. Har provat med en spegel för att även klara av när dom springer åt vänster.

Re: Re: Skumma reflexer

müsli skrev:
Hej

Jag har också skumma reflexer när jag fotograferar. Hela bilden blir suddig. När jag böjer avtryckarfingret får jag en kraftig reflex i vänster knä som gör att jag faller åt höger. Det enda jag kan fotografera nu är föremål som rör sig åt höger, som t ex hästar. Har provat med en spegel för att även klara av när dom springer åt vänster.

hahaha kan inte sluta skratta.. dagens skämt utan tvekan :)

ANNONS
Götaplatsens Foto