Annons

snabb Raw konverterare

Produkter
(logga in för att koppla)

hbg-bild

Aktiv medlem
Har skaffat ny nikonkamera Behöver en snabb enkel / och utan massa finesser
Raw -konverterare som jag kan ha i bärbar dator
Krav skall var snabb enkel och därmed få inställningar inte ta för mycket datorkraft
(Har nu andvänt capture 4 men där är för mycket finesser och för mycket hoppande hit och dit
Någon som har tips ?
Kanske Adobe elements ?

Har skaffat ny nikonkamera Behöver en snabb enkel / och utan massa finesser
Raw -konverterare som jag kan ha i bärbar dator
Krav skall var snabb enkel och därmed få inställningar inte ta för mycket datorkraft
(Har nu andvänt capture 4 men där är för mycket finesser och för mycket hoppande hit och dit
Någon som har tips ?
Kanske Adobe elements ?

Lightroom 3

Min erfarenhet från Elements är att det är långsamt och resurskrävande. Jag skulle absolut INTE stoppa in det i en klen dator.

Lightroom kör jag på min stationära och på min bärbara. På den stationära rullar det på bra men på den bärbara är det segt. Jag skulle inte rekommendera LR om det är snabbhet som är kravet och din dator har dåliga prestanda.

Jag upplever DPP (som kom med min Canon kamera) som snabbare och mindre resurskrävande men har inte gjort några regelrätta jämförelser. DPP har ju dock andra brister som gör att jag inte gillar det alls.

Jag upplever DPP (som kom med min Canon kamera) som snabbare och mindre resurskrävande men har inte gjort några regelrätta jämförelser. DPP har ju dock andra brister som gör att jag inte gillar det alls.

Lite off-topic, vilka är DPPs brister som gör att du inte gillar den? Vad gör LR som inte DPP gör som är viktigt för dig?

Lite off-topic, vilka är DPPs brister som gör att du inte gillar den? Vad gör LR som inte DPP gör som är viktigt för dig?

Jag tycker hela arbetsflödet känns smidigare i LR. Jag gillar också Web, Slideshow och Print moduleran i LR (speciellt print upplever jag som mycket kraftfullt).

Skall dock säga att det var nog ett par år sedan jag använde DPP och jag kan absolut inte det programmet lika bra som jag kan LR.

Ok, tack för svar. Inget av det du nämner är något jag saknar. Jag kör DPP och är mycket nöjd, har hänt en del på 5 år, mest småsaker men viktiga sådana.

ANNONS
Götaplatsens Foto