Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sony A700 + Sony 16-105 mm 4990:-
- Trådstartare KjellSn
- Start datum
avlustat_medlemskap180119
Avslutat medlemskap
Finns på Media Market i Nacka forum. Visserligen ett demo ex men bra pris i alla fall!
Kjellsn
Kameran finns tyvärr inte kvar hos Media Markt, men för den som vill ha en helt ny A700 till mycket bra pris så finns det en till salu här på fotosidan.
http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=153426
/Mats
KjellSn
Aktiv medlem
Kameran finns tyvärr inte kvar hos Media Markt, men för den som vill ha en helt ny A700 till mycket bra pris så finns det en till salu här på fotosidan.
http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=153426
/Mats
Hej Mats! Jo den finns kvar! Jag var där idag (Söndag) på Media market i Nacka!
H/ Kjell
Titanic
Aktiv medlem
H/ Kjell
Skulle själv gissa på att Mats sprungit dit och plockat den idag för att få tag i 16-105mm billigt och nu säljer huset för 4,2k. Skulle väl isf innebära att han får ett 16-105mm för 700kr vilket måste ses som sjukt bra då den kostar över 6 lakan ny.
Har själv varit där och känt på den och funderat på att göra likadant. Den såg ut att vara i ganska bra skick trots demoex. Verkade vara lite sliten på ögonmusslan (heter det så? Gummit runt sökaren) bara.
KjellSn
Aktiv medlem
Skulle själv gissa på att Mats sprungit dit och plockat den idag för att få tag i 16-105mm billigt och nu säljer huset för 4,2k. Skulle väl isf innebära att han får ett 16-105mm för 700kr vilket måste ses som sjukt bra då den kostar över 6 lakan ny.
Har själv varit där och känt på den och funderat på att göra likadant. Den såg ut att vara i ganska bra skick trots demoex. Verkade vara lite sliten på ögonmusslan (heter det så? Gummit runt sökaren) bara.
Jag var där för 1-2 månader sedan och då kostade den 7995:-
Hade jag inte haft en A700 hade jag klivit i den direkt. Jag köpte min annan dag jul kamerahus 16-105 obj och Grepp för 8000:- endast 525 exponeringar. Kjell
Avslutat medlemskap
Jo, precis så är det.
Skicket på kameran är super. Batteriet har aldrig suttit i så inga kort har tagits med den. När man sätter i batteriet kommer ursprungsinställningsguiden fram för att ställa in datum och tid mm.
Jag reagerade okså att gummit på ögonmusslan såg slitet ut, men det var bara damm. Har gjort rent och putsat kameran och den är i absolut superskick utan en enda skråma och gummit på ögonmusslan är superfint det med.
/Mats
Avslutat medlemskap
H/ Kjell
Jag var också där, strax efter att jag såg ditt inlägg
Tack för tipset!
/Mats
KjellSn
Aktiv medlem
Re
Det var så lite! Jag gissar väl på att den inte finns kvar längre Hehe!
H/ Kjell
Jag var också där, strax efter att jag såg ditt inlägg
Tack för tipset!
/Mats
Det var så lite! Jag gissar väl på att den inte finns kvar längre Hehe!
H/ Kjell
KjellSn
Aktiv medlem
Re
Hej Mats!
Såg att du drog i väg och köpte Sonyn! Änne en kamera till samlingen!
En fråga bara! Är du nöjd med ditt Tamron 70-200 2,8?
Har funderat lite på det. Tycker Sonys är lite väl dyrt!
V/H Kjell
Jo, precis så är det.
Skicket på kameran är super. Batteriet har aldrig suttit i så inga kort har tagits med den. När man sätter i batteriet kommer ursprungsinställningsguiden fram för att ställa in datum och tid mm.
Jag reagerade okså att gummit på ögonmusslan såg slitet ut, men det var bara damm. Har gjort rent och putsat kameran och den är i absolut superskick utan en enda skråma och gummit på ögonmusslan är superfint det med.
/Mats
Hej Mats!
V/H Kjell
Avslutat medlemskap
Hej Mats!
V/H Kjell
Kameran är redan såld. Objektivet kvar till ett hyggligt bra pris kan man säga
Både älskar och hatar Tamron 70-200/2,8.
Bra ljus och hyggligt stilla motiv är det superklass på bilderna. Körde det sida vid sida med Sony 70-200GSSM och tog samma bilder och tamronet ger precis lika bra om inte bättre bildkvalitet enligt min subjektiva bedömning.
Däremot kan det få för sig att bli väldigt segt i AF och jaga fram och tillbaka utan att hitta när det är lite mörkt och snabbt i AF är det ite heller. Försökte köra det med TC tidigare, men det var bara att glömma.
Det trista är att det är just i de lite mörkare situationerna som ett så ljusstarkt objektiv gör som mest nytta och det är då för segt i AF tycker jag. IQ är dock absolut världsklass.
/Mats
KjellSn
Aktiv medlem
Re
Hej!
Tack för svaret, får fundera vidare! Kanske kolla lite närmare på Sigma! Ha en trevlig fotosommar! H/ Kjell
Kameran är redan såld. Objektivet kvar till ett hyggligt bra pris kan man säga
Både älskar och hatar Tamron 70-200/2,8.
Bra ljus och hyggligt stilla motiv är det superklass på bilderna. Körde det sida vid sida med Sony 70-200GSSM och tog samma bilder och tamronet ger precis lika bra om inte bättre bildkvalitet enligt min subjektiva bedömning.
Däremot kan det få för sig att bli väldigt segt i AF och jaga fram och tillbaka utan att hitta när det är lite mörkt och snabbt i AF är det ite heller. Försökte köra det med TC tidigare, men det var bara att glömma.
Det trista är att det är just i de lite mörkare situationerna som ett så ljusstarkt objektiv gör som mest nytta och det är då för segt i AF tycker jag. IQ är dock absolut världsklass.
/Mats
Hej!
Tack för svaret, får fundera vidare! Kanske kolla lite närmare på Sigma! Ha en trevlig fotosommar! H/ Kjell