Annons

Spännande WFS-träff den 28-30 april 2007

Produkter
(logga in för att koppla)

mimmi34

Aktiv medlem
[QUOTE][i]Tommy Jansson [WFS] (murdoc) skrev:[/i]

murdoc skrev:

Ni kan se fram mot evenemang som tex. ovan nämda kast med Nikon. Hans fick inte hela manualen till detta och jag kan därför inflika och förklara att vilken Nikon som helst kan komma i fråga. Att han trodde att det var en D70 beror på att när jag förklarade grenen för honom så sa jag "Den suger" (Nikon alltså) så käkade Hans som vanligt en pizza modell större och hade således fått kebabsås i ena örat och tyckte att jag sa D70. De som är något bevandrade inom der fonetiska området förstår likheten.

Nog om detta.



Men du var fick du luft ifrån? Morrrrrrrrr!
Vad har du att jämnföra Nikon med då, din kamera går väl inte å köpa längre eller ?

Eller hur det nu var, märket köptes upp av någon annan kanske...
Nä nu har jag lärt min hund ett å annat inför Borgvik, så passa dig...
Hon har inte käkat på över 1 vecka :eek:)
// Mimmi
 

BAn

Aktiv medlem
WFS) (Picture skrev:
... Vi samlas vid järnvägsstationen i Karlstad redan klockan 06.00 den 28 april för färd med specialchartrat tåg till Kiruna. Tåget gör inga uppehåll på vägen och vi beräknas därför vara framme redan vid 01.00 den 29 april. Vi färdas med buss till Esrange ...
Attans, men jag är upptagen den 27 april, så jag hinner inte med.

För att ändå bidra tog jag en sväng upp förra veckan och rekade lite för er andra. Här ser ni var ni ska byta från tåg till buss. Sen grejar det sig!

Trevlig resa! Ska försöka plåta er om ni susar förbi...
 

Bilagor

Tes

Aktiv medlem
Susar förbi? Ha ha...jo, det kommer nog att bli den tjusigaste "komet"svansen i historien så se till att ha kameran beredd!
 

lottawe

Aktiv medlem
Minneskorten kan betalas i förhand till mitt konto. Vänligen sätt in 1000:- SEK för formaterade kort eller 20000:- om ni önskar dem med innehåll:) Priset gäller 4Gb, men storleken kan ökas för ett ynka tillägg om 3000:-/Gb.
 

Picture

Aktiv medlem
Tänk på att anmäla er så snart som möjligt. Vid för få anmälda blir rymdfärden uppskjuten, medan vi vid minst sex anmälda själva blir uppskjutna.

Jag har fortfarande inte fått in några anmälningsavgifter. Var snälla och se till att de kommer in på mitt konto senast den 30 mars, eftersom jag ska till fotomässan på Elmia i Jönköping dagen därpå.
 

Picture

Aktiv medlem
Funderar allvarligt på att avveckla mig själv...

Fick följande brev från Lars...

Alltså, jag kan inte låta bli att undra just hurpass mycket första april skämt den här tråden är...

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=73890

Är du medveten om att det mötet ni efterlyser och hela konversationen i tråden framstår som världens skämt? Om du nu är seriös med att det ska bli en resa av något slag, där mer eller mindre okända personer ska betala pengar så rekommenderar jag en mer seriös ton.

/Lars


Mitt svar:

Alltså, ursäkta mig...

De som skrivit i tråden betraktar jag som goda vänner som jag träffat vid flera tillfällen och några har jag mycket god kontakt med. De klarar av en lite råare jargong - en rå men hjärtlig ton med glimten i ögat. Vad jag kan se så har också de som skrivit i tråden tyckt att det varit roligt att läsa - det var också delvis av den anledningen jag lade ut tråden i vårt forum. En annan större anledning var denna:

Jag startade WFS för över två år sedan. Sedan dess har i stort sett bara jag, Lotta Elofsson och Therese Nilsson fått vara idésprutor till förslag på nya träffar. Jag har under de här två åren försökt få någon slags jävla respons från övriga medlemmar på vad de vill göra, men inte en jävel säger något. Jag har skickat ut mail, skrivit forumtrådar, dragit igång fotomarar... you name it. På senare tid har vi varit fem medlemmar på varje träff - det har varit jag, Therese Nilsson, Tommy Jansson, Marie Harén och Helena Gustafsson. När ingen verkar jobba för att det ska hända något, när man bara upplever att man själv ska stå för förslagen så tröttnar man. Av indignation blev inlägget om rymdresan till - vad ska man locka med för att någon ska tycka det är kul att hänga på???? Snart skiter jag i det här ska du veta... jag har lagt ner en jävla massa timmar av ideellt arbete på att starta något för alla de som inte tycker att de passar inom fotoklubbsramen. Ett friare alternativ. Men att alltid vara servitör orkar jag inte.

Hans Svensson
WFS

________________________________________________

De som röstar på att jag avvecklar mig själv räcker upp en hand. För övrigt tycker jag att vi kan vara så schyssta att all diskussion förs öppet i vårt forum.

Glöm inte att betala in anmälningsavgiften till resan...
 

lottawe

Aktiv medlem
Hans, det här var humor och sån behövs!

Jag hoppas kunna komma igen någon gång i framtiden men i mitt fall är det inte bara wfs som inte hinns med.. Jag har valt bort i princip allt utom arbete och mammaroll i mitt liv. Finns inget annat alternativ eftersom man ju måste ha pengar och så har Pontus ju lite särskilda behov vilket närapå tar upp en heltid utöver vanligt föräldragöra det med. Dygnet har bara 24 timmar.. Jag hinner alltså inte varken tänka ut träffar eller delta just nu, men vill verkligen att wfs ska leva vidare i hopp om att någon gång få tid själv med.
 

Tes

Aktiv medlem
Naturligtvis var tråden ett skämt, där flera hängde på och deltog också, lika skämtsamt! Jag tyckte det var kul, men jag har kanske dålig humor! :D

Jag har ingen rymdraket, bara en silvergrå missil och den får tyvärr (eller tur kanske man ska säga!) bara fyra personer plats i. Vill man så får man gärna åka med men någon månresa lär det knappast bli, dock en tur hit och dit i Sverige ibland!

Seså Hans, lugn nu kära du! Jag vet att du lagt en hel del tid på att samla ihop folk, idéer, adresser, etc, men liksom tidigare så är det upp till var och en vad man kan och vill vara med på. Alla passar inte heller för att fotografera i grupp och det måste man respektera. Bättre att hitta på nåt som även de vill, kan, ha lust att göra.
Sen har jag även sett att andra har idéer och önskemål, och träffas också, och det är kanon. Wfs används som ett jättekontaktnät och det tycker jag är roligt!
Sen får du gärna fortsätta vara huvudmentor/kontaktperson för de stora sammanställningarna, ev. nyhetsbrev, idésamlare etc. Det behövs en sån, men känn inte press på dig att du måste sätta igång folk (utom när du vill förstås)! Du är en idéspruta så du funkar bra för mig.
Vill nån annan ta på sig den rollen, så fine by me, inget ont om det, förklara gärna varför möjligtvis, men för egen del gör jag som tidigare: jag går med på de träffar jag kan medverka i. Vare sig fler eller färre. Sen ärligt talat vilka som går på träffen har ingen betydelse. Jag tycker det är kul att träffa nya individer och jag tycker det är roligt att se de man träffat tidigare. Det mest spännande är att utbyta olika erfarenheter.

Vi hade på förslag på en gemensam hemsida som Lotta skulle göra vid nåt tillfälle, men eftersom hon tillhör en av de överbokade så funderade vi istället lite lätt på en gemensam blogg till wfs:are (enkel att uppdatera, lätt att lägga in bilder och länkar och förfixad layout gärna om ingen nu förstås är sugen på att göra en), där även de som kör egna projekt kan visa upp sig, lägga länk till egen hemsida eller tipsa om utställningar, sälja sin kamerautrustning, eller helt enkelt bara läsa om andra wfs:are.
Eftersom vi är så många så kanske det kan vara ett mindre gäng på 3-5 personer som "sköter om den", uppdaterar, lägger in ev. artiklar, nyheter etc

Är det nåt som nån tycker är värt att starta en ny tråd om? Är det något som ens låter intressant?
 
Senast ändrad:

Picture

Aktiv medlem
Jag skiter i att svara på något just nu, för jag är på dåligt humör i största allmänhet och vill inte att det ger för mycket färg åt det jag skriver. Jag vill bara säga att jag vet att det på senare tid funnits fler som haft idéer, men hur många av dem har genomförts? I slutänden har det alltid slutat med att alla har haft något roligare (?) för sig. Ok att man inte alltid kan, jag har stor respekt för det. Men när man efterlyser förslag - varför får man inga?
 

Windy

Aktiv medlem
Jag tycker att idén med WFS är bra. Men jag tillhör dem som jobbar var tredje helg, vilket gör att jag har svårt att delta på träffar. Är dessutom särbo med blivande bättre hälften i Stockholm.

Jag har bara haft möjlighet att delta på en gatufotografering, men drog iväg till Borgvik på egen hand efter tips härifrån (och en träff som flyttades med kort varsel).

Det som man skulle kunna ändra på om man vill är att träffar ofta utannonseras med kort varsel och då blir det svårt för sådana som mig som a) inte bor i Karlstad, B) inte äger någon bil.
En idé skulle kunna vara att spika två datum vår och höst för organiserade träffar. Spontanträffar kan ju alltid komma till ändå.

Jag är också föreningsmänniska, så jag vet precis hur svårt det är när man får dra lasset själv. Att slita ihjäl sig vinner ingen på.

Dessutom var tråden om rymdresan jäkligt kul.
 

Windy

Aktiv medlem
Fototips i Kristinehamn med omnejd

Å när jag ändå är igång, här är lite tänkbara fototillfällen för den som känner sig manad.

(Å så kan jag ju göra reklam för östra Värmland samtidigt...)


Skärtorsdag 5 april kl 10.00: Påskparad med ett par hundra utklädda barn på gågatan i Kristinehamn.

6 april. MC-premiär med några hundra motorcyklar på gågatam. Kortegen går 11.00 upp mot Filipstad. Uppställning av hojar från 09.00.
kolla www.cmck.se så kan ni få se hur det sett ut tidigare. Kortegen har 35 år på nacken (eller nåt sånt).

9-10 maj Medeltida Marknad.
17-20 maj Honda Gold Wing träff
31maj -2 juni Fastingen med matfestival.
Fastingen innebär bland annat tivoli.

Hoppas att något av detta kan passa er. Själv ska jag plåta mc åt jobbet på långfredagen. mycket kromblänk blir det...
 

mimmi34

Aktiv medlem
Ja, men humor...

KLART DET VAR ETT SKÄMT!

VEM SKICKAR DE UPP I RYMDEN UTAN ETT ANTAL ÅRS UTBILLDNING...

MEN TA DET SOM EN KLACKSPARK Å SKRATTA ÅT DET DET GJORDE JAG I TVÅ DYGN ASGARV***

MEN SOM TESA SKREV JAG HAR VÄL OXÅ JÄVLIGT DÅLIG, SJUK HUMOR, MEN DET BJUDER JAG PÅ :)

LYSANDE VAR RESAN***

// MARIE
 

murdoc

Aktiv medlem
Lysande sa Bull!

Den här tråden har varit ett ljus i mörkret. När känslan av gråhet, mörker och brist på inspiration infann sig under de tråkiga vinterkvällarna kom detta förslag på resa som en mandel i gröten.

Jag som ju skulle stå för resans olika evenemang måste därför lyfta på mina halvgrå ögonbryn och blott utropa:
VA? BLIR DET INGEN RESA?
Här har man gått och traskat och samlat tomburkar för att få ihop till anmälningsavgiften och så blir det ingen resa!
Vad ska jag säga till alla de tusental som skulle komma och vinka av oss i Kiruna?
Alla dessa människor som har sponsrat mig med varm korv med bröd?
Vart ska jag göra av alla D70 som vi skulle tävla i längdkastning med?


VA, VA, VA?

Har nu hört mig för hos mitt försäkringsbolag och de hävdar att det rör sig om Force Majeur.
Dvs. jämställs med jordbävningar, översvämmningar och sendrag i foten.

Men tur i oturen så hann jag aldrig betala in anmälningsavgiften.
Dessutom kommer det at avgå en något mindre och något långsammare silverfärgad missil från Arvika tidigt på lördags morgon. Resmålet är något närmare och resan är något billigare än förut nämnda resa.

Men jag tror dock att denna resa kan bli något roligare!
Väl mött WFS:are på Elmia!!

Tommy AKA The driver
 

Graylingman

Aktiv medlem
Re: Funderar allvarligt på att avveckla mig själv...

WFS) (Picture skrev:


De som röstar på att jag avvecklar mig själv räcker upp en hand. För övrigt tycker jag att vi kan vara så schyssta att all diskussion förs öppet i vårt forum.

Glöm inte att betala in anmälningsavgiften till resan...
Det är klart att du inte ska avveckla dig själv, Hans! Du gör ett kanonjobb. Jag beklagar bara att jag själv inte haft möjlighet att delta på fler än 3 (tror jag det är) träffar.

//Anders

PS.
Är du helt säker på att inte det mail du fick är ett utslag av en ännu mera skruvad humor än din egen? Tanken slår mig plötsligt... :)
DS
 

Tes

Aktiv medlem
Hörru Hans förresten. DU ska väl inte ha några pengar för att JAG kör!?
Min silver behöver nämligen en och annan krona i skrotten så jag står över med att skicka dig något som ens påminner om pengar.

Anders...det kan du banne mig ha rätt i, det kanske är ett ännu sjukare skämt! Isåfall var det för bra för att jag skulle fatta det! :D
 

mimmi34

Aktiv medlem
Snart så skuts den upp!

Men ska vi ha någon övning någon dag innan eller ??
Vi får väl träffas, så vi vet hur det ska till denna stora dag, då vi troligtvis ser jordens ljus för sista gången haha

Eller vi blir väl införda i ljuset för all evighet säkert å det kan ju oxå vara trevligt...

Ja menar tillsammans för alltid ett gäng galna foto tokiga ligister på ett å samma ställe,
kan knappast bli bättre...

Jag har ju lite nerver inför resan då jag känner mig lite orolig för Therese körning.
 
ANNONS