Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Speciella inställningar till fjärrutlösare?

Produkter
(logga in för att koppla)

Vill veta

Medlem
Undrar om man ska ha en speciell inställning för remote controle på kameran för att fjärrutösaren ska funka. Har försökt nu med två men ingen av dem verkar funka.
Enligt min tanke är det bara att sätta på kameran och klicka på fjärrutlösaren för att ett kort ska tas eller har jag fel nu? Använder Canon EOS 650D

Tack så mycket! Det var precis svaret jag behövde.
Jag anar att fler har ratat sin fjärrutlösare fast man kanske inte tänkt på att det ersätter "självutlösaren" och att därav den inställning ska väljas innan utlösaren fungerar.
Men nu funkar även min utlösare som jag köpte som test för enbart 13 kr.... :)

Lite OT, mitt intryck är att andra typer av 'fjärrutlösare' (dvs icke-IR) fungerar utan att man aktiverar 'selftimer'.

Vad står IR för då?
Och vilka utlösare är då dessa? Jag har prövat HAMA universalutlösare (199 kr) men även den funkar enbart om man ställer in på självutlösare!

ANNONS
Götaplatsens Foto