Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Spekulationer om Canon EOS 300D

Produkter
(logga in för att koppla)

pjotr

Medlem
Vad tror ni komer att hända hos Canon nu när Nikon släpper sin D70.
Eftersom prestandan hos D70 i vissa fall är bättre än 300D så funderar jag på om och hur Canon kommer att svara på det. Kommer man att släppa på några av programbegränsningarna genom en uppdaterad mjukvara. Eller blir det ”bättre elektronik” med större minnesbuffert?
Den kanske kommer i svart utförade? EOS 300Dv?
Ja, vad tror ni?

Peter

300Dv? Nej.. det tror jag inte..

Jag tror mer på att det kommer en 3000D i höst (photokina) och en digital trea, som placerar sig mellan dagens 10D och 1D II

Tror inte Canon gör så mycket.. möjligen sänker de priset lite.. D70 verkar vara en grymt bra kamera (för pengarna) och jag tror personligen att förstagångsköparna kommer att titta mer på D70 än på 300D.. Men fortfarande tror jag att bildkvalitén är något lite bättre hos Canon...

300D är så bra att den får leva ett tag till. Nikon kör ju hårt med sin kvalitetskänsla medna Canon satsar på lätt och elegant.

En 3000D för 6000-7000 kr inkl objektiv är mycket trolig och skulle bli jobbig för Nikon som redan säljer sina kameror med förslust. En Nikon D50 kräver att Nikon pressar sina underleverantörer hårt.

Jag tror inte på 3D till photokina, men väl lite senare under året. Möjligen att den visas på photokina, men den kan nog inte släppas på marknaden förrän folk har fått sina 1D mark II eftersom de båda modellerna kommer att ha en del gemensamt, som sensorn.

ANNONS
Götaplatsens Foto