Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

sprängskisser och artikelnummer

Produkter
(logga in för att koppla)

defiant

Aktiv medlem
Jag har tillgång sprängskisser med artikelnummer till de flesta Canon kameror, objektiv och blixtar. så om ni behöver någon så kan jag maila till er...

//J

eftersom det var ganska många som var intresserade så kommer jag att lägga upp dom på länken nedan, är tvungen att manuellt ladda ner dom en och en så ha lite tålamod.. Dom första ligger där nu..

Canon skisser

Damocles skrev:
300 + moms lät billigt. Går det inte på en 3000 att byta slutare på verkstad rakt av.

Jag har ett objektiv inlämnat för justering hos Canon RCC. Tror dom tar 800 (+moms?) i timmen för att skruva... *phu*

m.a.o så är det nog därför det blir så dyrt... reservdelarna är nog den minsta kostnaden =o)

//Peter

Jämför man priserna på service hos Proflex och Stockholm Centralservice blir man mörkrädd. Hos proflex kunde man få en glugg justerad för 500-spänn in moms. Samma sak kostar 1600+momns hos Stockholm Centralservie (fd Canon IT-service)

Canon FD

Hej.
Intressant för den som pular lite själv. Har du/ kommer du att kunna lägga upp Canon FD / FDn objektiv och/eller Canon kamerahus från A- respektive F-serien? Ev. annat från förr i tiden före autofocus?

tveksamt om det finns reservdelar för FD, jag behöver dock lite mer specifika modeller på de gamla sakerna för att göra en förfrågan. det som ligger på min hemsida idag är det som jag har.

ANNONS
Götaplatsens Foto