Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Stör sig folk på fotografer? :-)
- Trådstartare shelter
- Start datum
lottawe
Aktiv medlem
Jodå, vissa går omvägar, iaf har de gjort det då man stått med stativ och kameran riktad men då har det nog mest handlat om att de inte vill vara i vägen. Andra riktigt hoppar fram..
Själv går jag omvägar när jag ser fotografer i action. För man antar ju att de vill plåta något annat än mig..
Är det folk du vill plåta så måste ju det smidigaste vara att kommunicera med dem. Fråga, en frågande gest eller vad som helst. Tror jag iaf..
Själv går jag omvägar när jag ser fotografer i action. För man antar ju att de vill plåta något annat än mig..
Är det folk du vill plåta så måste ju det smidigaste vara att kommunicera med dem. Fråga, en frågande gest eller vad som helst. Tror jag iaf..
Arne S
Aktiv medlem
Själv har jag inte samma problem som Lotta. Det är aldrig någon som funderar på att fota mig...
Jag tycker att det är så otroligt situationsberoende. På ett bröllop eller andra större partyn kan man oftast lalla omkring med kameran och fota allt och alla, ingen verkar bry sig. Likaså om du går på en fotbollsmatch eller liknande. Men ta med lådan till arbetsplatsen eller ut på stans gågata. Då börjar folk hoppa till höger och vänster. Lägg också märke till alla som vrider huvudet ur led för att försöka hitta en kändis eller något som händer bakom dem. På ett sätt är det skitkul att studera.
Jag tror också på att kommunikation är ett vinnande koncept. Problemet som då uppstår är att personerna inte längre är naturliga. Frissan skall plötsligt fixas och de vet inte var de ska göra av händerna o.s.v.
Visst finns det de som stör sig på oss. Men jag tror att de flesta bara är osäkra och tvivlande på vad som sker. Och varför. Det är få förunnat, men att bara kunna smälta in är nog det bästa konceptet.
Jag tycker att det är så otroligt situationsberoende. På ett bröllop eller andra större partyn kan man oftast lalla omkring med kameran och fota allt och alla, ingen verkar bry sig. Likaså om du går på en fotbollsmatch eller liknande. Men ta med lådan till arbetsplatsen eller ut på stans gågata. Då börjar folk hoppa till höger och vänster. Lägg också märke till alla som vrider huvudet ur led för att försöka hitta en kändis eller något som händer bakom dem. På ett sätt är det skitkul att studera.
Jag tror också på att kommunikation är ett vinnande koncept. Problemet som då uppstår är att personerna inte längre är naturliga. Frissan skall plötsligt fixas och de vet inte var de ska göra av händerna o.s.v.
Visst finns det de som stör sig på oss. Men jag tror att de flesta bara är osäkra och tvivlande på vad som sker. Och varför. Det är få förunnat, men att bara kunna smälta in är nog det bästa konceptet.
lottawe
Aktiv medlem
Hehe, men jag utgick från att de hade annat att fota och vill ju inte vara i vägen då typ. Av hänsyn alltså. Det är faktiskt irriterande när man plåtar och folk (en gång, en hel skolklass t o m) springer framför kameran när man just ställt in för det verkliga motivet..Arne S skrev:
Själv har jag inte samma problem som Lotta. Det är aldrig någon som funderar på att fota mig...![]()
Fast skulle någon mot förmodan försöka rikta kameran mot mig lägger jag nog benen på ryggen eller gömmer jag mig
Mozo
Avslutat medlemskap