Annons

Stativ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Czon

Avslutat medlemskap
Ber om ursäkt om frågorna inte passar sig här men jag hittade inget ställe att fråga om stativ på.. och stativ är även det utrustning?

till frågorna.

Har försökt hitta nån bra svensk webshop som säljer stativ. Dom flesta sidor har mycket klent utbud om dom äns säljer stativ. Har ni något tips här var jag kan hitta stativ till bra pris?

Sen vad kommer de kosta i fraktavgifter om man vill ha hemskickat ett tungt stativ?

Kanske någon som känner till en billig affär i västra skåne som säljer stativ till bra pris och som även har lite att välja på?

Tack på förhand.
mvh Teddy

nästan 50st som kollat och inget som svarat.
är det ingen alls som har en blekaste aning om nån av mina frågor?

ScandinavianPhoto säljer Manfrotto och Gitzo, Photax säljer Benbo och Berlebach. Stabil säljs på www.stabil.nu .

Hur tungt hade du tänkt? 5 kilo inkl postförskott kostar 180kr enl postens brev- & paketguide. 10 kilo = 220kr. Men förmodligen är ju butikerna avtalskunder hos posten och skickar billigare. Så, bäst att du kollar hos den butik du tänker handla av.

Västra Skåne är en vit fläck på min karta när det gäller fotobutiker.

Kanske att dina frågor hör bättre hemma under Klassiskt.

Edit: Medan jag skrev så trillade det visst in ett antal svar :)

YFO i Malmö?

Kan vara fel att automatiskt sätta likhetstecken mellan webb och billigt.

För några månader sen letade jag efter ett Manfrotto kolfiberenbenstativ.

Köpte slutligen på YFO (Södra Förstadsgatan 1, Malmö www.yfo.se ). Det finns kanske billigare ställen att handla på om man letar ordentligt, men YFO klådde prismässigt Scandinavian och flera andra redan innan de lagt på postorderfrakten.

Även i de fall YFO, eller andra liknande proffsbutiker, inte är billigast betalar jag gärna en rimlig slant extra för kompetensen och servicen.

ANNONS
Götaplatsens Foto