Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stativ!

Produkter
(logga in för att koppla)

Bengt-Arne

Aktiv medlem
Jag har en Canon Powershot G2. Någon som har ett bra förslag vad jag skall välja för stativ, det skall inte kosta skjortan och inte va allt för tungt.

www.jula.se i berömda skara har stativ från 295 kr.
Jag va där och tittade på ett idag och kom fram till de bästa va ett för 395Kr ink Lod och kulleder mm mmm mm
Mycket prisvärt.
Jag har ett Hama star 5 som kamera stativ och de nya som ljus-stativ.

Adam

Stabilt = tungt, bara att konstatera.

Titta på Benbo, flexibelt i all oändlighet men jobbigare att bära med sig än hela den övriga utrustningen...
Jag har för mig att jag köpte mitt på Photax.

klabbarpan skrev:
Stabilt = tungt, bara att konstatera.

Titta på Benbo, flexibelt i all oändlighet men jobbigare att bära med sig än hela den övriga utrustningen...
Jag har för mig att jag köpte mitt på Photax.

Jobbigt ? Har jag inte märkt !!
mvh/gunte..

Jahaja.... En kompakt... hmmmm, kanske vi skulle ta och titta på något annat alternativ. Jag drar mig lite diskret ur den här diskusionen...

Jag skall ut och kolla på lite olika stativ. De jag har innan är så bökigt att hantera, det finns inget snabbfäste för kameran, för att dra ut benen måste man skruva på en spännring på vardera ben m.m. Jobbigt!
Jag får se om jag hittar det rekommenderade stativet (Velbon Maxi 343E Tripod), för en granskning.

Bengt-Arne skrev:

Jag får se om jag hittar det rekommenderade stativet (Velbon Maxi 343E Tripod), för en granskning.

har nämnda stativ, tycker den är kanon. förvånansvärt stabil för sin vikt, snabb och enkel att fälla upp och ned.
inga problem att ta med sig, rekommenderas.

Till min Canon powershot G2 köpte jag ett billigt och lätt stativ på "Clas i sjön" för ca 300kr har jag för mig. För mig räcker det gott till den kameran. Använder man timern eller fjärrutlösaren så är det inte mycket som rör sig i G2an när bilden tas. Om det blåser mycket kanske man skulle vilja ha något rejälare dock.
MVH Richard

Jag vet inte riktigt var jag skall hitta en återförsäljare för " Velborn Maxi 343 E Tripod".
Någon som kan tipsa mig?

ANNONS
Götaplatsens Foto