Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stort histogram på 30D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Slowfinger

Aktiv medlem
Nybliven, mycket nöjd 30D-ägare. Men hur sjutton får man ett stort histogram i displayen? Står inget om det i instruktionsboken men jag såg en Canondemo där dom plockade fram det med några knapptryckningar.

Tyvärr inte på min kamera. Enda jag får vid växling är miniinfo tillsammans med utfrättbilden och minihistogrammet.

Och finns inget om det i instruktionsboken heller. Märkligt...

Det finns ett menyval (Histogram) där du kan välja om du vill se tre små (RGB) eller ett stort (Ljus) histogram. Jag är rätt säker på att detta finns beskrivet i instruktionsboken...

/Daniel

Jo, jag vet. Men det "stora" histogrammet fyller ju bara en fjärdedel av displayen. Jag vill ha ett histogram som fyller upp hela displayen. Kan svära på att jag sett Canonkameror som har den funktionen. Jag kör Nikon också, och där är det förstaval med "helbildshistogram" överlagrat på bilden. Jag tycker att det räcker gott med den snabba informationen när man tagit bilden.

hmmm.. märkligt. Jag kan svära på att demokillen från Canon visade det på en 30D. Jag frågade just efter det. Ett mysterium...

Nåväl - får väl vänja mig vid Canons puttefnask-histogram då. Men hur sjutton funkade det innan 2,5 tums skärmarna...

Men i övrigt är jag kanonnöjd med min Canon. Men den borde förstås ha auto-iso. Så enkelt att införa, och så bra i snabba situationer.

ANNONS