Annons

Stulen Nikon 400 2,8?

Produkter
(logga in för att koppla)

Gravanders

Aktiv medlem
Den här låg på blocket alldeles nyss men försvann strax. Jag tycker att man kan skymta ett serienr. Nån som känner igen? Priset var 19.800 vilket fick mig att haja till. Fanns i Höör, tror jag.
 

Bilagor

  • Nikon 400.jpg
    Nikon 400.jpg
    50.9 KB · Visningar: 146
Jag gjorde en snabb koll på Lenstag.com, men kunde inte få träff på just det serienumret. När jag sökte på gluggen fick jag bara upp en enda av samma modell (med ett näraliggande serienummer). Ingen garanti för att gluggen inte är stulen eller så, men den ser åtminstone inte ut att vara listad.

Lenstag kan f.ö. rekommenderas - har gett mig en möjlighet att registrera mina hus och gluggar och deras serienummer. Ska underlätta om mina grejor kommer på avvägar.
 
Troligen ett bedrägeriförsök när någon tänkt "sälja" ett objektiv som inte finns. Exakt samma annons med samma bilder och samma pris fanns på Blocket för några veckor sedan.

Har man inte lyckats sälja en 400/2,8 VR för under 20 kkr på flera veckor är det garanterat något riktigt skumt.
 
Har sett samma bild i en annons från Helsingborg i somras, från Stockholm för några veckor sedan och däremellan från Frankrike. Skulle inte tro att det blir någon affär...
 
ANNONS