Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Svar på kommentar

Produkter
(logga in för att koppla)

Artificiell

Aktiv medlem
Sedan en tid tillbaka måste man skriva en viss textmängd i en bildkommentar för att den ska kunna registreras. Detta har jag inga synpunkter på. Däremot bör inte samma krav gälla gälla ens egna svar.

Ett par exempel:

"Fin bild, tror mig känna igen platsen. Är det möjligvis Grönköping?"

Eller...

"Gillar skärpedjupet! Vad är det för lins du använder?"

Och andra, likande kommentarer.

På den här typen av frågor vill man ju gärna ge ett svar - om inte annat av artighet - men tvingas lägga ut texten på ett fabricerat sätt. Ett önskemål om ett kort "Ja!" tvingas alltså till ett: "Ja det har du rätt i, det är faktiskt Grönköping. Kul att du gissade rätt!" Lite onödigt ;)

Det här är såklart ingen viktig fråga men är ändå en liten detalj som stört mig på sistone. Kanske en enkel sak att ändra på för redaktionen?

Ulf

Där ser man hur det kan bli när man skriver korta inlägg och kommentarer. De två sista inläggen talar för sig själva.

Vad man exempelvis kan göra är att kopiera den kommentar man vill besvara, klistra in den och lägga till sitt korta svar därefter.

Mvh J O

elohim skrev:
... Visst. Jan Olof Härnström skrev precis det jag menade i ord...

Så som jag tolkade ditt första inlägg så skulle man kopiera (copy) sitt standardsvar på kommentarerna ("tack, kul att du frågar/gillar bilden") som många använder för att sedan klistra in (paste).

Tänk vad bra om du hade skrivit det du menade i ord själv istället för att förlita dig på att Härnström skulle göra det åt dig efteråt... :)

Tycker det är bra att det ställs lite krav på mängden text i både kommentarer och svar. Så ofta man ser ett enkelt "Tack /Fotografens förnamn" som svar på kommentarer, hur givande känns det på en skala när man ställt en fråga?

ANNONS
Götaplatsens Foto