Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

svartvitt

Produkter
(logga in för att koppla)

nelirotger

Aktiv medlem
hej
skall fota svartvitt direkt i kameran men förstår ej hur man ändrar det. i handboken står det att jag skall in på "optimera bild" men väl där så står det "det går inte med aktuella inställningar"??
hur gör ni när ni skall fota svartvitt direkt med kameran?
/elin

tack igen, jag skall bli bättre på de olika inställningarna på kameran, har inte blivit av att jag gett mig på det, oftast så är det bara att jag "trycker av"
/elin

nelirotger skrev:
tack igen, jag skall bli bättre på de olika inställningarna på kameran, har inte blivit av att jag gett mig på det, oftast så är det bara att jag "trycker av"
/elin

Ett tips är att välja ett motiv och testa olika inställningar i svart-vitt (kontrast, filter osv) för att lära sig mer både om kamerans möjligheter och vad man själv tycker bäst om. Fotografering handlar som jag ser det lika mycket om att lära sig kameran och grundläggande fotograferingslära som om att utveckla sin självkännedom.

ANNONS
Götaplatsens Foto