Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Svensk manual till 5600 HSD
- Trådstartare Jxxxe
- Start datum
.Z.
Aktiv medlem
freolo
Aktiv medlem
Om du är så i skrikande behov av att ha den, så kan man kanske fota av de sidor som du är intresserad av.
Jag har precis lusläst manualen och förstår inte varför min blixt fyrar av före slutaren öppnar sig om man kör på TTL. Om jag kör manuell så funkar den. Men inte i TTL-mode.
Vad är det du behöver manualen till??
/Fredrik
Jag har precis lusläst manualen och förstår inte varför min blixt fyrar av före slutaren öppnar sig om man kör på TTL. Om jag kör manuell så funkar den. Men inte i TTL-mode.
Vad är det du behöver manualen till??
/Fredrik
.Z.
Aktiv medlem
freolo skrev:
Jag har precis lusläst manualen och förstår inte varför min blixt fyrar av före slutaren öppnar sig om man kör på TTL.
/Fredrik
Vet inte om det är detta du menar men den kör iväg en förblixt som reflekteras tillbaks varvid kameran analyserar hur mycket ljus blixten ska kräma ur sig vid själva exponeringen.
Om du kör ADI så sker samma sak men då tar kameran även hänsyn till avståndet till motivet & gör en sammanräkning av förblixtens reflektion samt avståndet. OBS att ADI bara fungerar med blixten riktad rakt fram.
//Larsa
freolo
Aktiv medlem
Men min blixt drar iväg en rejäl blixt precis innan slutaren öppnar, sedan gör den inget mer. Det gör alltså inget på slutresultatet om jag håller för blixten eller om jag har den riktad rakt mot föremålet. Båda bilderna blir riktigt beng-svarta. Blixten hjälper mig ingenting att lysa upp föremålet..Z. skrev:
Vet inte om det är detta du menar men den kör iväg en förblixt som reflekteras tillbaks varvid kameran analyserar hur mycket ljus blixten ska kräma ur sig vid själva exponeringen.
//Larsa
Visst använder 3600HSD även TTL och den funkar ju helt klockrent på min D5D. Men det gör inte 5600HSD. Samma sak gäller även när jag kör Wireless (WL). Om jag ställer upp 3600 och 5600 bredvid varandra och båda är inställda på TTL så är det bara 3600 som lyser när jag kör preview på bilden. 5600HSD är helt svart. Men om jag ställer om till M på 5600HSD då exponerar den helt klockrent. Då lyser båda när jag sedan kika på preview på LCD-skärmen. Förstår du vad jag menar??
/Fredrik
.Z.
Aktiv medlem
freolo skrev:
Förstår du vad jag menar??
/Fredrik
Jo. har dock tyvärr inget svar...
//Larsa