Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Svensk uppdatering av Lightroom 2.3

Produkter
(logga in för att koppla)

Bargus

Aktiv medlem
Hejsan på Er !

Läste i digitalfoto för alla att det finns en uppdatering så att allt blir på svenska.

Var inne på Adobes sida och tog hem denna, installerade men det blir ingen skillnad utan allt är fortfarande på Engelska och som vanligt.
Är det någon som vet varför eller är det jag som missat något.
Har mailat Adobe support men inte fått något svar.

Vore mycket tacksam för den hjälp jag kan få samt svar

Mvh
Mikael

Jag kopierar mig själv:

Lighroom 2.3 släpptes precis på svenska. Spara dig lite frustration genom att inte ladda ner det från andra ställen än Adobe Sverige. Det är först då du får svenska som alternativ.

http://www.adobe.com/se/downloads/updates/

Sen är jag inte säker på att livet blir smidigare med Lightroom på svenska. All support och utbildning är ju i engelsk version. Så man kände sig rätt vilsen i det. Dock kan det ju vara smidigt för nybörjare.

Om du ångrar dig och vill ha tillbaka engelska har jag skrivit lite här:
http://www.moderskeppet.se/live/arkiv/2009/lightroom-nu-pa-svenska/

Jag kopierar mig själv:

Lighroom 2.3 släpptes precis på svenska. Spara dig lite frustration genom att inte ladda ner det från andra ställen än Adobe Sverige. Det är först då du får svenska som alternativ.

http://www.adobe.com/se/downloads/updates/

Sen är jag inte säker på att livet blir smidigare med Lightroom på svenska. All support och utbildning är ju i engelsk version. Så man kände sig rätt vilsen i det. Dock kan det ju vara smidigt för nybörjare.

Om du ångrar dig och vill ha tillbaka engelska har jag skrivit lite här:
http://www.moderskeppet.se/live/arkiv/2009/lightroom-nu-pa-svenska/

Hejsan !

Till upplysning så kan jag tillägga att det är precis här ifrån jag har hämtat alla uppdateringar samt köpt mitt program.
Skall prova en sissta gång, funkar det inte då så får det vara på engelska.
Ville bara se om det skulle bli lite smidigare, men engelskan är inga bekymmer.

Mvh
Mikael

Hejsan !

Till upplysning så kan jag tillägga att det är precis här ifrån jag har hämtat alla uppdateringar samt köpt mitt program.
Skall prova en sissta gång, funkar det inte då så får det vara på engelska.
Ville bara se om det skulle bli lite smidigare, men engelskan är inga bekymmer.

Mvh
Mikael

Har nu provat igen startat om datorn med ominstallation innan, går in på edit, prefe...men här finns bara eng, tyska och franska tror jag..
Nu struntar jag i det, det får vara eng.

Mvh
Mikael

Personligen bryr jag mig inte om menyerna är på svenska eller engelska.
Har under så många år pratat engelska och svenska om vartannat att jag sällan tänker på vilket språk det är.
Har gärna engelska eftersom det är lättare att följa videos från LIghtromm killertips eller Photoshop Killertips utan att behöve fundera vad det skall heta på svenska.
Vad som däremot stör mig är att svenska key words inte klarar å,ä & ö utan ofta stryker dem eller sätter dit konstiga tecken.
Vet inte om detta fungerar bättre i den svenska versionen. Skulle vara kul om någon kunde upplysa mig.

Personligen bryr jag mig inte om menyerna är på svenska eller engelska.
Har under så många år pratat engelska och svenska om vartannat att jag sällan tänker på vilket språk det är.
Har gärna engelska eftersom det är lättare att följa videos från LIghtromm killertips eller Photoshop Killertips utan att behöve fundera vad det skall heta på svenska.
Vad som däremot stör mig är att svenska key words inte klarar å,ä & ö utan ofta stryker dem eller sätter dit konstiga tecken.
Vet inte om detta fungerar bättre i den svenska versionen. Skulle vara kul om någon kunde upplysa mig.
Jag kör med LR 2.3, engelsk version, och det funkar utan problem med keywords som innehåller å, ä eller ö. Jag har massor av keywords som: Malmö, Malmö hamn, Öresundsbron, Ångtåg med flera.

Har nu provat igen startat om datorn med ominstallation innan, går in på edit, prefe...men här finns bara eng, tyska och franska tror jag..
Nu struntar jag i det, det får vara eng.

Mvh
Mikael

Om du laddade ner den uppdatering som finns på sidan som Mattias länk går till har du fått fel. Du måste leta reda på Lightroom och ditt operativsystem i rullgardinsmenyn som finns där ovanför. Då kommer du till en sida där det finns flera olika Lightroom att välja på. Multiple languages är den rätta. Även engelska finns med bland de valbara språken i den versionen.

Själv växlar jag mellan att köra på svenska eller engelska. Det är bara att ändra i inställningar/preferences, stänga LR och öpnna det igen. Och något katalogstrul har det aldrig blivit vid språkbytet.

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto