Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tända alla lager i Photoshop

Produkter
(logga in för att koppla)

skabbsalvan

Avslutat medlemskap
Det går ju att alt-klicka på ett lagers öga för att släcka alla andra lager och sedan alt-klicka igen för att tända dem igen. Men! Om jag har alt-klickat på ett öga och släckt ner alla andra och sedan tänder ett annat lager så funkar det ju inte att tända de andra igen med detta enkla alt-klick. Så, finns det något smart kortkommando som tänder alla lager utan konstigheter?

/Pontus

Om du gör som du beskrev och därmed bara har ett lager markerat så finns det inte något kortkommando (vad jag vet) som gör att du kan visa alla lager på en gång.

Däremot kan du högerklicka på det öga som du har synligt och sedan välja "Show/Hide all other layers". Därefter behöver du bara klicka på ett lager för att ha alla synliga.

Hoppas det går att förstå hur jag menar och att det kan hjälpa på något sätt.

Om du gör som du beskrev och därmed bara har ett lager markerat så finns det inte något kortkommando (vad jag vet) som gör att du kan visa alla lager på en gång.

Däremot kan du högerklicka på det öga som du har synligt och sedan välja "Show/Hide all other layers". Därefter behöver du bara klicka på ett lager för att ha alla synliga.

Hoppas det går att förstå hur jag menar och att det kan hjälpa på något sätt.

Se där ja! Att man inte tänkt på det. Funkade fint. Tack för hjälpen.

Att klicka och dra funkar bra om man bara har några lager. Har man däremot flera lager och grupper med lager i så kan det bli lite drygt eftersom lagrena i gruppen inte tänds. Men det är ju klart bättre än att klicka på varje öga.

ANNONS
Götaplatsens Foto