Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tänker Du besöka fotomässan på Elmia 26-27 april?

Produkter
(logga in för att koppla)

Tänker Du besöka fotomässan på Elmia 26-27 april?

  • Ja

    Röster: 85 25.9%
  • Nej

    Röster: 190 57.9%
  • Har inte bestämt mig

    Röster: 53 16.2%

  • Totala väljare
    328
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

pisces

Aktiv medlem
nope. det är precis i mitten av en arbetsvecka, det är långt och dyrt, plus att jag precis kommer att ha kommit hem från lennart nilssons kurs i göteborg.. det skulle däremot vara rätt intressant att åka dit någon gång! :)
 

drapulv

Aktiv medlem
Hade tänkt att åka, men det blir sjösättning av båten istället. Sedan har jag hela sommaren på mig att leta motiv i vår underbara skärgård! :D
 

mrsandin

Aktiv medlem
Vill nån betala en tur & retur till Luleå + hotell så då kommer jag.. Men chansen är nog rätt liten
 

cattha

Medlem
FOTOmässan? Javisst!

Jajjamännsan det är klart att jag ska dit och kolla upp hur FOTOsidan sköter sig :)

Naturligtvis är det ju annat som lockar också t.ex Halvorsen och Dawids föreläsningar
 

Roine

Ny medlem
Jag har inte mer än 30 mil dit så sträckan är inte något problem. Men jag blev besviken på scandinavian photos utbud och att de olika företagen enbart visar sina produkter och lämnar försäljningen till de företagen som distribuerar produkterna.

Så mitt sätt att se på saken:

Mycket slit för ingenting sa kärringen som klippte grisen!

Så de' så...
 

cattha

Medlem
Så sant så


  • Jo det är väl sant som du säger och man önskade ju att det skulle vara mer erbjudanden som det verkligen var värt att åka så pass långt för.

    Jag har ju bara 10 mil ner till Jönköping så för min del går det ju an.

    Sköt om dej och ha det bra! ;)
 

johanlundahl

Aktiv medlem
Dåliga föreläsare

Förra året var Göran Kropps tjej där som dragare och ursäktade sig får de dåliga bilderna. I år kommer ännu en äventyrare på den enda större fotomässan i Sverige, inte heller han är fotograf. Jag tycker det är märkligt, Elmia skulle säkert kunna bjuda in tre intressanta fotografer för priset av en äventyrare som visar värdelösa bilder från makalösa platser... :mad:
 

acke

Avslutat medlemskap
Håller med dig, Johan. Jag gissar att de tar dit äventyrarna för att locka en bredare krets av besökare. Kanske resonerar man så att de sanna fotoentusiasterna kommer ändå, oavsett vilka föreläsare man väljer...
 

pettersson

Aktiv medlem
Fredag/Lördag???

Ja ha, och ni som ska dit vilken dag är det som gäller?

Själv blir det på lördagen om jag kan komma.

Andreas.
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
Det lutar nog åt lördagen, ja.
Det blir inte bara teknik och naturfoto-frossa. Dawid och Albert Wiking kommer!
 

Henric86

Avslutat medlemskap
Jo, om SJ kunde fatta att ingen 15 åring hostar upp 1300 kronor för att åka på en fotomässa med en massa prylgalna fototokar. Skulle vara spännande att höra min absoluta favoritfotograf Dawid föreläsa, men inte är det värt så många slantar.

(Herre min gud, tror de man är gjord av pengar?)
 

pettersson

Aktiv medlem
Henric86 skrev:

Jo, om SJ kunde fatta att ingen 15 åring hostar upp 1300 kronor för att åka på en fotomässa med en massa prylgalna fototokar. Skulle vara spännande att höra min absoluta favoritfotograf Dawid föreläsa, men inte är det värt så många slantar.

(Herre min gud, tror de man är gjord av pengar?)
1300spänn!!! Är de inte riktiga eller? Jag har fått tag i någon buss historia som går från Torsby för 140:- tur och retur. Tar du SJ så lär du nog få åka på torsdag om du vill va i Jönköping på Lördag. SJ är ju inga mästare på att passa tider precis.

Andreas.
 

Jeppe

Aktiv medlem
Calle S skrev:
Fasiken, det bidde ingen mässa för mig, kom jobb emellan:-(
Se det från den positiva sidan....då kommer det in pengar istället för att försvinna... ;)

Förresten kommer det nog en liten artikel här på sidan om mässan.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS