Makten
Aktiv medlem
Du kan ju läsa nåt annat om du inte är intresserad."Mankan" och "Makten" håller sig till trådämnet som vanligt. Skärpning
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du kan ju läsa nåt annat om du inte är intresserad."Mankan" och "Makten" håller sig till trådämnet som vanligt. Skärpning
Du kan ju läsa nåt annat om du inte är intresserad.
Då vore det väl läge om han själv var aktiv i den? Vad spelar det för roll att diskussionen svävar ut i något helt annat, om det som diskuterades från början ändå har dött ut?Så säger man inte till moderatorn.
Han gör rätt i att styra sin egen tråd.
"Mankan" och "Makten" håller sig till trådämnet som vanligt. Skärpning
Så säger man inte till moderatorn.
Han gör rätt i att styra sin egen tråd.
Det gör man visst. Makten gjorde det och jag hade gjort likadant om inte han hann före. Det stavas diskution. Diskutioner brukar per definition få sväva en del. Huvudsaken är att huvudspåret hålls och det anser i alla fall jag att vi lyckats med. Några frågor som spretat en aning och som sedan bemöts. Men vi har ialla fall lyckats begränsa oss till objektiv denna gång![]()
Stavas det verkligen diskution ????
Det gör man visst. Makten gjorde det och jag hade gjort likadant om inte han hann före. Det stavas diskussion. Diskussion brukar per definition få sväva en del. Huvudsaken är att huvudspåret hålls och det anser i alla fall jag att vi lyckats med. Några frågor som spretat en aning och som sedan bemöts. Men vi har ialla fall lyckats begränsa oss till objektiv denna gång![]()
Jag skrev inget om er 'diskussion', Magnus.
Det jag kritiserade var Martins otrevliga avsnäsning av trådskaparen.
Ville du också vara otrevlig, eller vad är poängen?
Ps. jag vill läsa mer om den nuvarande AF85/1,4D i denna tråd.
En trend med nya fasta Nikkor är att linskonstruktionen blir större så att objektivet blir längre, tjockare och tyngre. Dessutom brukar frontlinsen ligga längre fram så att motljusskyddet blir längre.
Se på Micro AFS105/2,8G som exempel. Inte min smak.
original motljusskydd använder jag inte alls. Körde med det när jag hade min första av de 85r jag ägt. Sålde av gluggen när min dåvarande kamera hade svårigheter att fokusera korrekt med den. Köpte ett annat begagnat ex när jag bytte till D2X och detta ex saknade originalmotljussyddet. Använder ett i gummi istället. Mycket smidigare samt att det finns gängor för både filter och objektivlock
Motljusskyddet du nämner, vet du om det finns att få tag på enkelt? Har letat efter ett i gummi men än så länge utan resultat! /Pelle
Kommer faktiskt inte i håg var jag köpte det men det är ett alldeles vanlig standardvariant. Sådana som vi använde på den gamla goda tiden.
Finns som beställningsvara hos Scand Photo
http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=1558701