Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Telekonverter
- Trådstartare ArneBerne
- Start datum
tombac
Aktiv medlem
Jag skulle inte tveka en sekund! Absolut Nikons egna. Hade själv tidigare ett Nikon 300/4 och med den passade inte Sigmans 1.4 konverter alls.Det blev en fruktansvärd vinjettering på alla bilder. Kanhända att den nya konv. passar men det lönar sig nog att satsa lite mer på org. Själv har jag idag Nikons 1.7X som jag använde tillsammans med mitt 300/2.8. Med 70-200:an kan ju saken vara annorlunda men Nikons konverter är ju anpassad för den.Nikon 1.4x tillsammans med 70-200 låter nog som det vettigaste alternativet.
Senast ändrad:
tombac
Aktiv medlem
Det beror ju till viss del på vad du skall plåta.
Lite kvalitetsförlust får du också räkna med ju större konvertern blir. Skillnaden mellan 1.4 o 1.7 är inte särskilt stor tror jag men med 2.0 kan nog en viss försämring ev. märkas. Dessutom förlorar du ju mindre i ljusstyrka med en kort konv. Själv är jag väldigt nöjd med 1.7:an som ju är lite av en kompromiss.
Lite kvalitetsförlust får du också räkna med ju större konvertern blir. Skillnaden mellan 1.4 o 1.7 är inte särskilt stor tror jag men med 2.0 kan nog en viss försämring ev. märkas. Dessutom förlorar du ju mindre i ljusstyrka med en kort konv. Själv är jag väldigt nöjd med 1.7:an som ju är lite av en kompromiss.