Annons

Tester i fototidningar

Produkter
(logga in för att koppla)
Gillar också "Kameran ger fina hudtoner" ..och på bilden ser modellen ut att vara sjuk .. magenta stick så det skriker om det :) .. Dock kan det ju vara tidningstrycket.. men att alla kameror ger lika fina hudtoner ;-)

Detta är kanske grymt att säga, men jag är rätt trött på det..

Jag gillar dock Allt om digitalfoto tidningen, .. vem vet.. den kanske mognar...

/adam
(stabil köpare av Black and White Photo)

De här tidningarna har en parameter att ta hänsyn till som inte lärare har... reklampengar. Att såga sina största annonsörer kan vara känsligt värre. Därför är det lite överraskande att man var så hård mot Ixus 500...

HDFS) (KGS skrev:
De här tidningarna har en parameter att ta hänsyn till som inte lärare har... reklampengar. Att såga sina största annonsörer kan vara känsligt värre. Därför är det lite överraskande att man var så hård mot Ixus 500...

Jo, speciellt när kameran fått betydligt bättre betyg på andra ställen...

barret skrev:
Jo, speciellt när kameran fått betydligt bättre betyg på andra ställen...

Det är därför det finns så många digitalfototidningar, är man inte nöjd med den ena så väljer man nästa, om alla är överens om att nåt e skräp då kanske man kan börja bli lite misstänksam...

Kul att Göran Segeholm svarade här. Ett litet påpekande om recensionen av Kodaks nya digitala systemkamera i Allt om Digitalfoto. Om jag inte missminner mig nämner recensionen att Kodaken är den första digitala systemkameran som saknar anti-aliasfilter, men amerikanska recensioner av Sigma SD9 skriver att så även är fallet med den kameran.

Inte bara i nya fototidningar som det skrivs underliga saker. Följande stog i dn:

"En typisk Hasselbladsfotograf är med andra ord av nödvändighet rätt teknikfixerad, med den uppenbara risken att kamerans fyrkantighet smittar av sig på motiven."

dn

wsaar skrev:
Kul att Göran Segeholm svarade här. Ett litet påpekande om recensionen av Kodaks nya digitala systemkamera i Allt om Digitalfoto. Om jag inte missminner mig nämner recensionen att Kodaken är den första digitala systemkameran som saknar anti-aliasfilter, men amerikanska recensioner av Sigma SD9 skriver att så även är fallet med den kameran.

Det stämmer. Jag pratade en bra stund med en duktig, professionell kameratekniker om just den där saken innan jag skrev det, och vi var rörande eniga om att det stämde. Men vi glömde båda Sigma och foveon-sensorn som är lite speciell i sin konstruktion på flera sätt.

ANNONS
Götaplatsens Foto