Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tid mellan lansering och butikshyllan

Produkter
(logga in för att koppla)

Nincompoop

Avslutat medlemskap
Hej,
Sitter och hoppas på att Nikon ska lansera D600 eller någon ny d7000 (inte för att börja någon ryktestråd.)
Hur lång tid brukar det ta från det att Nikon lanserar något tills det att det går att beställa/hålla i handen?

Hej,
Sitter och hoppas på att Nikon ska lansera D600 eller någon ny d7000 (inte för att börja någon ryktestråd.)
Hur lång tid brukar det ta från det att Nikon lanserar något tills det att det går att beställa/hålla i handen?
Beställa brukar man kunna göra samma dag som lanseringen sker, om inte förr (jag vet t.ex. att en av Sveriges största fotohandlare har en kö för D600/vaddennukommerattheta). Leveransen brukar dock dröja, ju dyrare kamerahus desto längre väntan för oss vanliga dödliga. D800 lanserades ju i februari och om jag minns rätt så dök de första D800 upp i butik efter ca två månader. Det är dock inte länge sedan den började finnas på hyllan i butikerna (E-versionen verkar det fortfarande vara kö på, ett halvår efter lansering).

Okej! Är det Nikons egen onlinebutik som ger snabbast leverans eller kan man lika gärna handla av en återförsäljare?

Okej! Är det Nikons egen onlinebutik som ger snabbast leverans eller kan man lika gärna handla av en återförsäljare?

Jag har aldrig handlat av dem och inte hört om någon som gjort det, dels är de dyra (listpris på allt?) och dels har de inte mycket mer på hyllan än konkurrenterna. Jag skulle hellre ställt mig i kö hos någon vanlig fotohandlare, t.ex. Scandinavian Photo, Cyberphoto, Hegethorns eller liknande.

ANNONS