Annons

Timer och flera bilder per sekund med D700

Produkter
(logga in för att koppla)

Jozii

Aktiv medlem
Jag har gått med i ett projekt där man ska hoppa i bild. Därför försöker jag få min Nikon D700 att ta flera bilder snabbt i rad när jag använder timern. Någon som vet hur man gör? :)

Ställ in bracketing/gaffling med max antal bilder (kommer inte ihåg om D700an klarar max 5 eller 7 bilder i en gafflingserie) och minimal exponeringsförskjutning. Fota i RAW-format och fixa till exponeringen i efterhand.

Skickat från min HTC Desire S via Tapatalk 2

Ställ in bracketing/gaffling med max antal bilder (kommer inte ihåg om D700an klarar max 5 eller 7 bilder i en gafflingserie) och minimal exponeringsförskjutning. Fota i RAW-format och fixa till exponeringen i efterhand.

Tack! Men varför i raw-format? Vet att det har vissa fördelar men använder det aldrig för enkelhetens skull. Varför göra det i detta fall?

Du kan ställa gaffling enbart för blixten och sen slår du inte på den så slipper du exponeringsförskjutningen.

Raw-format för att kunna justera exponeringen inom gafflingserien. Men idén att gaffla enbart blixtexponering och sedan köra utan blixt, var ju riktigt smart, då slipper du kompensera och kan fota i jpeg om så önskas :)

ANNONS
Götaplatsens Foto