Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips om bra/billig 19" CRT-skärm

Produkter
(logga in för att koppla)

Micke R

Aktiv medlem
Min dator på jobbet blev stulen och kabeln som sitter (fast monterad) i min gamla 19" Belineaskärm avklippt.

Söker därför en ny bra 19" CRT-skärm till vettigt pris. Gärna Samsung då vår dataleverantör säljer dessa.

Tilläggas att jag jobbar en del med bilder även i jobbet.

Senast ändrad:
Köpte själv ny skärm nyligen och tittade runt en del. Jag bestämde mig för EIZO 17" LCD FlexScan 557 L och är kannonnöjd. Kostade ca 5600 ink moms på komplett.se (Enda haken är att mellangrå toner förändras lite väl mycket med liten förändring i betraktingsvinkeln, inga färgförändringar). Annars är skärmen superb.
I samband med köpet tittade jag både på Samsung 19" CRT 957MD och 959NF. Tycker båda är mycket fina men man får vad man betalar för. 959NF har fantastisk kontrast och färgåtergivning (Typiskt för Dimondtron-Trinitron). Skärpan skiljer inte nämnvärd. Bägge skärmar är vettiga val.
Tyvärr verkar det som skilnaderna mellan enstaka exemplar är större på CRT skärmar (min uppfattning efter att ha läst otaliga tester och komentarer) LCD skärmar tycks vara lättare att tillverka med jämn kvalitet.
Bara en liten åsikt. MVH, Niclas

jag kollade också runt för ett tag sedan och kom fram till att 959NF passade mig bäst. är nöjd med mitt köp.

Jag håller med.

Jag har köpt en Samsung 959NF och kompletterat med keps och Spyder

Jag upplever det som en proffsig men ändå förhållandevis billig lösning.

Bilagor

• samsung.jpg
    samsung.jpg
    32.3 KB · Visningar: 689
ANNONS
Götaplatsens Foto