jag har förvisso ingen aning om hur just trust ser ut och funkar, men förmodligen har jag ändå testat det då jag för några år sen var på en mässa där jag provade alla brädor som var utställda (ett 30-tal).
jag fastnade för wacom direkt, eftersom de hade skönast pennor och bäst yta på brädan. (nu är även deras möss toppen, så jag har skippat den andra musen helt)
man ska ju ändå tänka på att försöka slippa "penn-arm". ;o)
jag har två brädor. en i A4 och en i A6.
min bestämda åsikt är att A4'n är alldeles för klumpig. om man inte har ett tomt jätteskrivbord och ständigt orkar ha brädan där den ska vara vid användning.
man (läs: jag) får ont i armen av att göra för stora rörelser ofta, och jag minskade rätt snabbt ner till mindre yta att använda. tyvärr var ju brädan fortfarande lika stor och alldeles för klumpig.
A6'an är däremot perfekt. vill man göra detaljer eller rita stort så fixar man det ju genom att förstora dokumentet man ritar i. mycket skönare för arm och handled!
jag både bildbehandlar och ritar mycket med min bräda.
jag är mycket mycket nöjd med min lilla, smidiga, bekväma, enkla och rätt snygga wacom graphire2.
tycker definitivt att den är värd sin tusenlapp och jag tänker fortsätta köra wacom.

)
ps. min första bräda, A4'an, var en ultrapad. den hade programerbara rutor där man kunde lägga in favoritverktyg och dyl.
men eftersom tangenttryckningar med den andra handen går mycket fortare och sparar den ritande handen så förstod jag inte vitsen med dom där rutorna så jag slutade använda dom.
därför köpte jag en mycket enklare bräda sen.
jag personligen tyckte det var onödigt att lägga ut mer pengar på nåt man inte använder.
graphiren funkar därför som en handske på min hand. ;o)
hepp.
mina personliga åsikter på ett bräde. ;o)