Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Uppdatera hela bibloteket till process 2012
- Trådstartare Jonson
- Start datum
microo
Aktiv medlem
Man kan (välj alla bilder) men det är inte rekommenderat eftersom process 2012 kan skilja sig rätt mycket från hur dina bilder sett ut tidigare, iallafall de bilder där du själv tidigare gjort develop-justeringar.
Oki om jag då med lämplig filtrering väljer alla oskysterade bilder och uppdaterar de borde gå, är det en bra ide?
vaktmästaren
Aktiv medlem
Lightroom Queen skriver följande om just det:
Citat:
Upgrading to PV2012
Don’t batch convert to PV2012, unless you want to reprocess all of your photos – there’s limited migration of settings because the look is so different
PV2003 and PV2010 are still supported – they just don’t have the new features
Old PV2010 settings are stored in case you switch back – only applies to replaced sliders, not shared ones (i.e. changing noise reduction changes it in all PV’s)
There’s a difference between the default rendering of 2010 vs. 2012 too.
Slut citat
Citat:
Upgrading to PV2012
Don’t batch convert to PV2012, unless you want to reprocess all of your photos – there’s limited migration of settings because the look is so different
PV2003 and PV2010 are still supported – they just don’t have the new features
Old PV2010 settings are stored in case you switch back – only applies to replaced sliders, not shared ones (i.e. changing noise reduction changes it in all PV’s)
There’s a difference between the default rendering of 2010 vs. 2012 too.
Slut citat
erro.se
Aktiv medlem
Oki om jag då med lämplig filtrering väljer alla oskysterade bilder och uppdaterar de borde gå, är det en bra ide?
Jag kör fortfarande LR3 och har inte testat 4'an ännu. Jag skulle nog testa den nya processversionen på några obehandlade bilder först och se vad jag tycker. Eventuellt skapa en egen defaultinställning som passar mig. Sen skulle jag nog kunna göra som du tänker: filtrera fram alla obehandlade bilder och lägga om dem till process 2012. Alla nya bilder du importerar kommer ju också få 2012.
Helmetrock
Aktiv medlem
Jag minns hur det var när jag bytte förra gången och en kille med skäggstubb i LR 2 blev slätrakad tack vare brusreduceringen i LR3 ;-)