Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppdatering

Produkter
(logga in för att koppla)

Helmetrock

Aktiv medlem
Det här handlar inte om en versionsupppgradering, utan om att sidan verkar vara lite seg med att uppdatera sig när man gör något!

Jag kan se att det finns nya inlägg i en tråd från översikssidan, när jag klickar på tråden kommer jag ändå bara till de inläggen jag läst och måste uppdatera sidan för att få se de nya inläggen. Det är samma i alla fönster. Och om jag lagt upp nya bilder ser jag alla de nya bilderna, men det gamla antalet på fliken!

Jag vet inte om det här beror på mig eller min dator. Jag är med i många forum och jag har aldrig varit med om det förr, men jag har samma problem på hotmail.

Är det någon annan som har samma problem?

Inget jag känner igen. Låter som om det kan vara ngt lokalt problem i din webbläsares cache. Kanske testa att tömma den?

Jag har precis samma problem. Tumnaglar och bilder visas först efter flera minuter.
Det är ingen skillnad om man är inloggad eller inte. Jag har för mig att inloggade medlemmar skulle "få högre prioritet" när belastningen på FS är hög.
Problemen är inte där hela tiden, ibland "lossnar det" men sedan kommer det tillbaks igen.

Samma här. Har provat i Chrome, Firefox och IE.

Det står "Väntar på secure-dk.imrworldwide.com" nere i statuslisten på Chrome.

// Maxe

Nu har jag rensat cache och allt liknande, och när jag öppnade explorer nu stod det att senaste, första och enda inlägget i den här tråden var gjort av mig idag 08.04, alltså en relik från igår när jag gjorde inlägget.

@Rickard. Vet faktiskt inte vad det kan vara. Jag har inte det problemet och det som de andra rapporterar handlar om att sajten verkar vänta på något, och den där ..secure.. url:en är en oberoende statistiktjänst (kiaindex). Den skall naturligtvis inte slöa ner vår sajt (men det händer ibland)

Några dylika problem upplever jag inte. Det som brukar kunna ta en liten stund är uppdateringen av antalet inlagda bilder, givna kommentarer och lite annat relaterat. Vi pratar inte om timmar utan 0-10 minuter kanske. Detta beror vad jag har förstått det på att mjukvaran mellanlagrar en del av den informationen för att avlasta servern/servrarna.

Precis. Det finns vissa sidor som är cachade (mellanlagrade) av prestandaskäl, tex vår framsida, medlemsprofilen och lite andra ställen.

En enskild forumtråd är aldrig mellanlagrad.

Precis. Det finns vissa sidor som är cachade (mellanlagrade) av prestandaskäl, tex vår framsida, medlemsprofilen och lite andra ställen.

En enskild forumtråd är aldrig mellanlagrad.

Ok!

Det är ofta (nästan alltid) jag får först öppna en tråd och sedan uppdatera den innan jag får se de senaste inläggen!

Då kan jag se att en viss person gjort ett inlägg från forumindexet, sedan klickar jag på tråden och det senaste inlägget finns inte med förrän jag uppdaterar sidan igen.

Det handlar alltså inte om när jag lägger in en bild eller ändrar i min profil, dels är det inte tidsberoende eftersom det kan vara mer än ett dygn gamla inlägg som visas som det senaste,och dels är det ju info som kommer fram så fort jag uppdaterar sidan.

ANNONS
Götaplatsens Foto