Jonas Hellström
Aktiv medlem
Jag har plåtat en bild på en 7-up burk, som jag personligen tycker blev väldigt lyckad. Den finns för allmån beskådning i mitt Reklam album. Nu är det så att jag har flera personer som är intresserade av att köpa den av mig. Dock inte Pepsi själva. Jag tänkte att det var iaf bäst att man mailade och frågade om jag fick sälja den vidare, tänkte att Pepsi säkert hade registrerat 7-up som varumärke (eller jag visste). Fick det här som svar:
"Hej Jonas,
jag har kollat upp det juridiska runt ägandet av våra licensvarumärken. Enligt PepsiCo Intl har du inte rätt att sälja bilden vidare eftersom det är PepsiCo som äger varumärket. Tyvärr kan du alltså inte göra något med den. Tack för att du frågade! Och lycka till i framtiden."
Men jag tycker det hela är lite lustigt, det e ju trots allt jag som har tagit bilden, eller hur?
Jag vet att det finns många som vet mycket om såna här saker. Tacksam för svar, tills dess. Ha det gött.
MvH
Jonas Hellström
"Hej Jonas,
jag har kollat upp det juridiska runt ägandet av våra licensvarumärken. Enligt PepsiCo Intl har du inte rätt att sälja bilden vidare eftersom det är PepsiCo som äger varumärket. Tyvärr kan du alltså inte göra något med den. Tack för att du frågade! Och lycka till i framtiden."
Men jag tycker det hela är lite lustigt, det e ju trots allt jag som har tagit bilden, eller hur?
Jag vet att det finns många som vet mycket om såna här saker. Tacksam för svar, tills dess. Ha det gött.
MvH
Jonas Hellström