Annons

Utskrift utan ram i LR

Produkter
(logga in för att koppla)

Khalad

Aktiv medlem
Försöker skriva ut utan ram i LR 2.
Har kryssar i zoom to fill i LR, har bockat för utan ram i printerinställningarna, ändå visar förhandsvisningen att jag får ram. Vad ska jag göra mer?

Hälsningar/ Khalad

har starkt för mig att det finns något om borders eller liknande, där man ka ta bort marginalerna?

Jag har också noterat att i LR 2.1 så vill inte inställning för "utskrift utan ram" som jag gör i skrivardrivrutinen slå igenom i LR. Om det beror på att jag bytt till Vista eller bytt till 2.1 vet jag inte, men "förr" (XP och 1.4) hade jag inte detta problem.

Lösningen för mig är att i print modulen klicka på knappen till vänster "Page setup" eller "printer setup" (minns inte vad den heter, har inte LR här). Den öppnar upp skrivarinställningen, då välja utan ram, och då brukar det slå igenom i LR.

Mvh
Anders

Jag har också noterat att i LR 2.1 så vill inte inställning för "utskrift utan ram" som jag gör i skrivardrivrutinen slå igenom i LR. Om det beror på att jag bytt till Vista eller bytt till 2.1 vet jag inte, men "förr" (XP och 1.4) hade jag inte detta problem.

Lösningen för mig är att i print modulen klicka på knappen till vänster "Page setup" eller "printer setup" (minns inte vad den heter, har inte LR här). Den öppnar upp skrivarinställningen, då välja utan ram, och då brukar det slå igenom i LR.

Mvh
Anders

Tack igen för outtröttligt stöd. Hade redan valt utan ram, däremot var inte cell size i printerläget uppdraget till botten, med detta gjort funkar det bra.

mvh/ Khalad

ANNONS
Götaplatsens Foto