Annons

Välja bärbar Mac eller PC?

Produkter
(logga in för att koppla)
Sedan vill jag nog inte kalla det för "flexibilitet", utan snarare slarv med säkerheten och tänkte kring arkitekturen för äldre versioner av Windows.

Ja, Microsoft var naiva och trögstartade. Men de är fortfarande historia. Sedan flera år pågår arbete med att täppa till säkerhetshål. Rent krasst har det indirekt även bidragit till att även OSX m.fl. blivit säkrare. Genom att påtala brister har andra system i större utsträckning granskat sin egen kod.

Samtidigt som jag har påpekat att detta tyvärr lett till en del andra problem.

Men det ÄR inget problem! Det är en liten skara snorungar som ska in och peta på systeminställnngarna var 5:e minut som gnäller högst!
Vi andra stänger av UAC om vi ska hålla på och rodda så mycket att UAC faktisk blir irriterande.

Beror väl lite på vilka krav man har, det handlar ju inte bara om att få UAC att inte ladda ur profilen, utan även en del annat, vilket jag påpekat tidigare i tråden.

Vilka krav? Vi får väl utgå från att målsättningen oavsett OS är att få ut så bra bilder som möjligt?

Menar du artikeln från Dackefejden? Den som skrevs 6månader INNAN Vista ens var släppt? Snälla, vad tror du själv om bärigheten i den artikeln?

Jag har fått följa processen från bild till bearbetning i PS på Windows till tryck på professionella skrivare utan en tillstymmelse till problem. Vi gick även igenom kalibrering av skärm.
Som med allt handlar det om kunskap - och det är inte ens krångligt! Det krävs bara att du väljer profil och kryssar i en ruta. Voilà! Resten hanteras i PS.

Och ja, jag håller med dig. Man ska välja det system som man trivs bäst med utifrån sina egna preferenser.
Det jag vänder mig emot är vad jag ansder är skrämselpropaganda från din sida som bygger på felaktiga antaganden och mer liknar opionsbildning vilket är osakligt.

Ha en bra dag du med!

Menar du att pga att i vissa Linuxsystem (vilket helt klart är olika i olika Linux/*nix/*bsd-varianter) så går det att läsa nästan alla filer, och pga detta så spelar de begränsade möjligheterna att skriva och exekvera i praktiken ingen roll?

Eller vad är det egentligen du försöker att säga??

Får faktiskt intrycket att du gör allt du kan för att gå runt det faktum att rättighetssystemen i *nix/*bsd faktiskt har en praktisk betydelse i verkligheten...

Hur förklarar du i annat fall, att trots att flera seriösa försök gjorts, så finns det i praktiken inga virus och trojaner som på allvar lyckats sprida sig vidare i OS X?

Du kan inte enbart hänvisa till att OS X inte har så stor spridning, de grundläggande skillnaderna i arkitektur och säkerhetstänk spelar helt klart en viktig roll, det jag tog upp en bara en del av detta, om än väl så viktig i sammanhanget.

Förnekar du detta så är du otvivelaktigen ute på hal is...

Äntligen citerar du mig rätt, vilket du inte gjort tidigare.

Men fortfarande har du tydligen inte brytt dig om att läsa min utläggning om vad jag menar...

Jag kan bara tolka det som om att du inte är intresserad av att bemöta det jag skriver i sak.

Hade du varit det, så hade jag fått betydligt vettigare svar vid det här laget.
Du har nu haft över en månad på dig att läsa igenom, och tänka till på vad jag försöker att säga...

Du verkar tyvärr inte vara intresserad av en seriös diskussion.

Jag önskar dig personligen allt gott, men några vidare diskussioner finner jag inte intressanta om inte nivån höjs rejält.

/Daniel.
Vilka seriösa försök är det som gjorts? Alla Black Hat events de senaste åren har ju visat på stora svagheter i alla möjliga aspekter (inkl kärnan). Är det några andra mer seriösa försök som misslyckats menar du?
Jag har upprepade gånger begärt fakta bakom dina påståenden, men du levererar aldrig det (med undantag för en artikel om batteriteknik, som du sedan inte kan återkoppla till det ursprungliga ämnet).
Jag har inte läst denna tråden på väldigt länge, just för att den saknade faktainnehåll från trovärdiga källor, kom tillbaka för att påpeka detta och ser att det inte finns något intresse att ändra riktning på den.
Om du ska be någon höja nivån bör du själv följa samma exempel, det ser lite underligt ut annars.

Var det förresten rättegången från 1996 som du tog upp innan?

Ja, Microsoft var naiva och trögstartade. Men de är fortfarande historia. Sedan flera år pågår arbete med att täppa till säkerhetshål. Rent krasst har det indirekt även bidragit till att även OSX m.fl. blivit säkrare. Genom att påtala brister har andra system i större utsträckning granskat sin egen kod.

Alldeles riktigt :)

Men det ÄR inget problem! Det är en liten skara snorungar som ska in och peta på systeminställnngarna var 5:e minut som gnäller högst!
Vi andra stänger av UAC om vi ska hålla på och rodda så mycket att UAC faktisk blir irriterande.

Jag tänkte mest på problemen med bakåtkompabilitet, som tom påverkar en del mjukvara skriven av Microsoft själva.

Det är trots allt ett stort problem för ett antal användare av Vista.

UAC ser jag i grunden som något positivt, och ett stort steg i rätt riktning.
(Sedan kan man diskutera huruvida implementation är optimal eller inte, men den frågan ser jag inte som så viktig).

Vilka krav? Vi får väl utgå från att målsättningen oavsett OS är att få ut så bra bilder som möjligt?

Se nedan

Menar du artikeln från Dackefejden? Den som skrevs 6månader INNAN Vista ens var släppt? Snälla, vad tror du själv om bärigheten i den artikeln?

Artikeln må vara gammal, och skriven innan Vista släpptes, men det förändrar inte det faktum att ex. problemen med svartpunktskompensation, och risken för LUT-wars kvarstår.

Jag har fått följa processen från bild till bearbetning i PS på Windows till tryck på professionella skrivare utan en tillstymmelse till problem. Vi gick även igenom kalibrering av skärm.
Som med allt handlar det om kunskap - och det är inte ens krångligt! Det krävs bara att du väljer profil och kryssar i en ruta. Voilà! Resten hanteras i PS.

Det finns faktiskt sammanhang där skillnaderna har praktiskt betydelse, att det sedan inte gäller alla som håller på med bildbehandlig är en annan sak.

...
Det jag vänder mig emot är vad jag ansder är skrämselpropaganda från din sida som bygger på felaktiga antaganden och mer liknar opionsbildning vilket är osakligt.

Det är inte alls min intention att ägna mig åt skrämselpropaganda.
Men skillnaden i antalet vilda virus och trojaner med relevant spridning, borde väl ändå vara relevant att diskutera?

Jag har tidigare i tråden försökt att påpeka att det absolut går att få Windows både säkert och stabilt.
Men att det krävs lite mer medveten handpåläggning.

Att det inte krävs lika mycket medvetet underhållsarbete med OS X, är en av de orsaker som gör att jag personligen trivs bättre med OS X än Windows.

Att jag, när jag hjälpte min svärmor att köpa dator valde en med Vista, och dessutom emellanåt rekomenderar Windows även till andra under vissa förutsättningar är förhopningsvis ett tillräckligt bra exempel på min inställning till Microsoft och Windows?

...
Jag har inte läst denna tråden på väldigt länge, just för att den saknade faktainnehåll från trovärdiga källor, kom tillbaka för att påpeka detta och ser att det inte finns något intresse att ändra riktning på den.
Om du ska be någon höja nivån bör du själv följa samma exempel, det ser lite underligt ut annars.

Var det förresten rättegången från 1996 som du tog upp innan?

För det första, om du använder nlite så utgår jag från att du är medveten att du bryter mot Microsofts Eula, och att du inte kan räkna med någon som helst support från Microsoft, att ta bort IE, vare sig det gäller på en "skrivbordsdator" eller en server skapar stora risker för applikationer, och är knappast aktuellt på något som skall användas i en verksamhetskritisk miljö.

Jag noterar med stort intresse att du åter igen inte besvarar mina frågor, och att du helt undviker frågan om varför det skiljer sig så otroligt mycket i antalet existerande "vilda" virus och trojaner mellan OS X och Windows.

Det har raporterats en enda trojan i det vilda.
Och den kräver att du laddar ner filen, och installerar de, vilket i sin tur kräver att du använder administratörens lösenord, annars kan du inte installera den...

Detta innebär att denna enda trojan inte kan sprida sig själv.

http://news.cnet.com/8301-10789_3-9973703-57.html

Sedan finns det några "proof of concept", men inget av dessa har vunnit någon spridning.

Lite länkar i frågan:
http://www.idg.se/2.1085/1.135447
http://technicallytrue.blogspot.com/2006/05/mac-os-x-virus-contest-year-lateran.html

Nu ser jag fram emot att du förklarar hur den enorma skillnad mellan OS X och Windows har uppstått?

Siffran för vilda virus och trojaner för Windows varierar enormt mycket, men det är utan tvekan frågan om tiotusentals.

Menar du fortfarande att systemet för användarrättigheter i *bsd/*nix saknar praktisk betydelse?
Eller att de grundläggande skillnaderna i operativsystemens arkitektur inte är så värst stor, och att skillnaderna saknar betydelse?

Du har nu din sista chans att visa att du vill ha en seriös diskussion genom att i sak bemöta mina påståenden, vilket du inte alls gjorde i ditt senaste inlägg.

Tozz: varför i hela friden kör du Linux när du hela tiden påtalar att Windows är det bästa och säkraste systemet?

Du har flera gånger hävdat att Windows går att konfigurera för perfekt stabilitet och säkerhet. Du borde ju absolut köra någon Windows på dina egna servermaskiner, eller hur?

PS
Sitter just nu med en Dell laptop (jobbdator) som går segt som sirap, fläktarna dånar och hårddisken rasslar konstant även när jag inte rör den... Den är dockad också vilket tar en massa plats och krävs för att få ut DVI till den externa skärmen, suck.

Bredvid står min MBP som är uppkopplad till en massa prylar UTAN skrymmande dockningsstation och är snabb och knäpptyst även när den arbetar...

DS

För det första, om du använder nlite så utgår jag från att du är medveten att du bryter mot Microsofts Eula, och att du inte kan räkna med någon som helst support från Microsoft, att ta bort IE, vare sig det gäller på en "skrivbordsdator" eller en server skapar stora risker för applikationer, och är knappast aktuellt på något som skall användas i en verksamhetskritisk miljö.

Jag noterar med stort intresse att du åter igen inte besvarar mina frågor, och att du helt undviker frågan om varför det skiljer sig så otroligt mycket i antalet existerande "vilda" virus och trojaner mellan OS X och Windows.

Det har raporterats en enda trojan i det vilda.
Och den kräver att du laddar ner filen, och installerar de, vilket i sin tur kräver att du använder administratörens lösenord, annars kan du inte installera den...

Detta innebär att denna enda trojan inte kan sprida sig själv.

Sedan finns det några "proof of concept", men inget av dessa har vunnit någon spridning.

Lite länkar i frågan:
http://www.idg.se/2.1085/1.135447
http://technicallytrue.blogspot.com/2006/05/mac-os-x-virus-contest-year-lateran.html

Nu ser jag fram emot att du förklarar hur den enorma skillnad mellan OS X och Windows har uppstått?

Siffran för vilda virus och trojaner för Windows varierar enormt mycket, men det är utan tvekan frågan om tiotusentals.

Menar du fortfarande att systemet för användarrättigheter i *bsd/*nix saknar praktisk betydelse?
Eller att de grundläggande skillnaderna i operativsystemens arkitektur inte är så värst stor, och att skillnaderna saknar betydelse?

Du har nu din sista chans att visa att du vill ha en seriös diskussion genom att i sak bemöta mina påståenden, vilket du inte alls gjorde i ditt senaste inlägg.
Vad är det för stora risker? Nu är vi där igen, påståenden utan argumentation.

Hur ska jag kunna veta varför du inte har koll på t.ex. Secunia eller varför media oftast gäspar åt OSX-exploits? Hur många existerande trojaner och virus kan du nämna som fungerar i Vista utan att vara inloggad som administratör? Jag vet ingen trojan som automatiskt infekterar Vista utan att du behöver vara inloggad som administratör, du verkar dock göra det så jag ser fram emot lite data på den punkten. Eller du jämför att vara inloggad som admin i ena systemet och som vanlig användare i det andra, äpplen och päron kanske?

Jag ser inte filrättigheter som något avgörande nej, och eftersom du uppenbarligen inte är inloggad som root så får du ju göra samma jämförelse i Windows när du inte är inloggad som Admin. Tror nog du blir lite mer vaken då. Det finns trots allt en anledning till varför man jailar t.ex. en webbserver och cgi-apps, det är för att dom INTE ska köras med tillgång till filsystemet eftersom det är väldigt osäkert (oavsett om dom körs som en egen user).

Du måste verkligen gilla gamla artiklar, här har du några nya du kan bita i istället:
http://www.theregister.co.uk/2008/08/01/apple_dns_patch/
http://www.dailytech.com/Apples+Safari+Security+Woes/article11299.htm
Sen kan du läsa http://www.itworld.com/microsoft-patches-faster-than-apple-080327

Du måste förstå hur blåögd du ser ut när du i inlägg efter inlägg vägrar svara på frågor eller föra argument samtidigt som du skriker för fulla muggar att jag ska göra det.

Tozz: varför i hela friden kör du Linux när du hela tiden påtalar att Windows är det bästa och säkraste systemet?

Du har flera gånger hävdat att Windows går att konfigurera för perfekt stabilitet och säkerhet. Du borde ju absolut köra någon Windows på dina egna servermaskiner, eller hur?
Klarar du att skilja på begreppen workstation och server?

Klarar du att skilja på begreppen workstation och server?

Efter 15 år som systemutvecklare inom telekom & försvarsindustri så, ja självklart kan jag det. Har du slut på alla rationella svar? Enbart vild pajkastning som gäller från din sida.

Men du menar förstås att du kör det säkra, stabila systemet Windows på din workstation och ett annat system på dina servrar, det verkar ju rationellt - NOT!

Du framstår tydligt som en ren anti-apple-taliban, väldigt lite fakta och seriositet i dina inlägg tyvärr.

Kör vilka system du vill, jag bryr mig inte det minsta. Jag blir bara lite irriterad över denna ständiga sågning av Apple och deras produkter.

Jag och många andra har efter lång vana vid PC/Microsoft bytt till Mac/OSX och funnit att det är ett trevligare och stabilare system där man kan använda datorn istället för att hålla på och trixa och fixa med själva systemet. Alltså mer tid till att göra "nyttiga" saker och slippa anti-virusuppgraderingar, systemåterställning, fixa nätverk, fixa färgprofiler som tappats mm mm.

Vad är det för stora risker? Nu är vi där igen, påståenden utan argumentation.
Så du menar på fullaste allvar att det inte skulle innebära en stor risk att köra ett operativssytem där du inte kan få support om något allvarligt skulle inträffa, och att detta är helt ok i en verksamhetskritisk miljö?

jag är mycket intresserad av att veta hur du tycker att jag ska installera patchar i Windows, på en skrivbordsdator utan IE, samt vart jag ska vända mig när jag behöver professionell support?

Jag påpekar att det inte finns några virus och trojaner med spridning i det vilda för OS X, och du svarar med några länkar som tar upp det faktum att det funnits säkerhetshål i OS X (vilket det gör i alla OS, och jag har aldrig någonsin påstått något annat heller).
Snacka om ett totalt "ickesvar", tycker att din argumentation talar alldeles utmärkt för sig självt.
Speciellt eftersom dina länkar inte på minsta sätt motbevisar mitt påpekande ang virus/trojar för OS X.

(Det hjälper inte att det i huvudsak är genom otätade hål som virus och trojaner sprids, det finns fortfarande inte i någon större utsträckning i det vilda för OS X).

Du måste förstå hur blåögd du ser ut när du i inlägg efter inlägg vägrar svara på frågor eller föra argument samtidigt som du skriker för fulla muggar att jag ska göra det.

Jag vet inte riktigt hur du läser mina inlägg, men det verkar onekligen som att du medvetet blundar för mina svar till dig, men det förändrar inte det faktum att jag faktiskt svarat på en del av dina frågor.

Åter igen så talar din argumentation väldigt väl för sig självt.
Kan tråkigt nog inte annat än att dra samma slutsats som Francis-G, att du är en "ren anti-apple-taliban", som har slut på rationella argument.

Fortsätt du att köra vilka operativsystem du vill.
Själv kommer jag att fortsätta att blandat köra OS X, Windows och Linux i olika sammanhang beroende på vad det är som är uppgiften.

Precis som Francis-G så har jag kört Windows i ett antal år (11 för att vara exakt). och efter bytet till OS X sett en påtaglig skillnad i stabilitet och behov av underhåll.

Tack för mig.

/Daniel.

Efter 15 år som systemutvecklare inom telekom & försvarsindustri så, ja självklart kan jag det. Har du slut på alla rationella svar? Enbart vild pajkastning som gäller från din sida.

Men du menar förstås att du kör det säkra, stabila systemet Windows på din workstation och ett annat system på dina servrar, det verkar ju rationellt - NOT!

Du framstår tydligt som en ren anti-apple-taliban, väldigt lite fakta och seriositet i dina inlägg tyvärr.

Kör vilka system du vill, jag bryr mig inte det minsta. Jag blir bara lite irriterad över denna ständiga sågning av Apple och deras produkter.

Jag och många andra har efter lång vana vid PC/Microsoft bytt till Mac/OSX och funnit att det är ett trevligare och stabilare system där man kan använda datorn istället för att hålla på och trixa och fixa med själva systemet. Alltså mer tid till att göra "nyttiga" saker och slippa anti-virusuppgraderingar, systemåterställning, fixa nätverk, fixa färgprofiler som tappats mm mm.
Om du gör det så förstår jag inte varför du ens ställer frågan, finns gcc och libevent för Windows? Du tycker inte det är rationellt att anpassa systemet efter tillämpning? Sorry, men kan inte låta bli att skratta :)

Så du menar på fullaste allvar att det inte skulle innebära en stor risk att köra ett operativssytem där du inte kan få support om något allvarligt skulle inträffa, och att detta är helt ok i en verksamhetskritisk miljö?

jag är mycket intresserad av att veta hur du tycker att jag ska installera patchar i Windows, på en skrivbordsdator utan IE, samt vart jag ska vända mig när jag behöver professionell support?

Jag påpekar att det inte finns några virus och trojaner med spridning i det vilda för OS X, och du svarar med några länkar som tar upp det faktum att det funnits säkerhetshål i OS X (vilket det gör i alla OS, och jag har aldrig någonsin påstått något annat heller).
Snacka om ett totalt "ickesvar", tycker att din argumentation talar alldeles utmärkt för sig självt.
Speciellt eftersom dina länkar inte på minsta sätt motbevisar mitt påpekande ang virus/trojar för OS X.

(Det hjälper inte att det i huvudsak är genom otätade hål som virus och trojaner sprids, det finns fortfarande inte i någon större utsträckning i det vilda för OS X).

Jag vet inte riktigt hur du läser mina inlägg, men det verkar onekligen som att du medvetet blundar för mina svar till dig, men det förändrar inte det faktum att jag faktiskt svarat på en del av dina frågor.

Åter igen så talar din argumentation väldigt väl för sig självt.
Kan tråkigt nog inte annat än att dra samma slutsats som Francis-G, att du är en "ren anti-apple-taliban", som har slut på rationella argument.

Fortsätt du att köra vilka operativsystem du vill.
Själv kommer jag att fortsätta att blandat köra OS X, Windows och Linux i olika sammanhang beroende på vad det är som är uppgiften.

Precis som Francis-G så har jag kört Windows i ett antal år (11 för att vara exakt). och efter bytet till OS X sett en påtaglig skillnad i stabilitet och behov av underhåll.

Tack för mig.

/Daniel.
Om du valt att citera delarna som du ignorerade så såg du att jag tog upp virusfrågan, hur många av dina tiotusentals virus fungerar utan administrativa rättigheter var min fråga, något du uppenbarligen inte kan svara på.

För min del är virus och trojaner fullständigt ointressant då det är användarfel som orsakar de problemen. DNS poisioning, SSL-exploits och root-elevation är bra mycket mer intressant ur alla perspektiv som rör säkerhet för min del.

Microsoft erbjuder alla patchar från download center och Firefox stödjer WGA, ser du, det var inte så svårt att ta reda på. Hur många verksamhetskritiska miljöer installerar du operativsystem på där du inte har supporten säkrad? Om ditt supportteam inte stödjer din installation utan IE så är det väl ganska logiskt att du inte installerar det utan IE, eller? Du frågade ifall det gick, jag svarade. Du behöver inte måla gigantiska scenarion bara för sakens skull.

Du svarar på en del, inget av det som är intressant dock.

Här kommer två tidigareställda frågor igen.
Hur många virus och trojaner är det du vet om för Vista som inte kräver att du kör som administratör (alternativt tillåter koden att köras genom UAC). Är det alla dom tusen tusen som du tog upp innan eller bara en del?
Är rättegången du hänvisade till tidigare den från 1996? Om ja, varför tar du upp något som är mer än 10år gammalt?

Att man byter till från a till b betyder ju inte att a är sämre än b, det kan vara så att man inte kunde använda a på ett korrekt sätt, eller det scenariot känns helt omöjligt?

Jag frågar dig om varför det i praktien inte finns några trojaner och virus i det vilda för OS X, och du "svarar" genom att ställa icke relevanta motfrågor.

Att man byter till från a till b betyder ju inte att a är sämre än b, det kan vara så att man inte kunde använda a på ett korrekt sätt, eller det scenariot känns helt omöjligt?

Vet inte om du försöker att insinuera att jag inte har kompetensen att få en Windows-dator att fungera stabilt och säkert.

Men jag har hållt på med datorer på olika sätt i 25 år, har utbildning på området.
Tidigare arbetat heltid med IT-support i kombination med webutveckling och serverdrift.

Numera extraknäcker jag en del med IT-support, där en hel del av mitt arbete består i att få Windows-datorer att fungera så stabilt som möjligt.

Vill du trots detta antyda att jag inte är kompetent nog, så är det helt och hållet upp till dig :)

Tänk att några personer kan förstöra en tråd på detta sättet.

Om ni nu ska hålla på och fightas så gör det någonstans där det inte stör någon annan.

Jag har följt denna tråd tills 2-3-4 personer började citera varandra, då slutade jag att läsa.

Skärpning

Tänk att några personer kan förstöra en tråd på detta sättet.

Om ni nu ska hålla på och fightas så gör det någonstans där det inte stör någon annan.

Jag har följt denna tråd tills 2-3-4 personer började citera varandra, då slutade jag att läsa.

Skärpning
Jag ber om ursäkt, det var inte alls min mening att förstöra tråden för er andra. (Vilket jag inser att jag dessvärre gjort).

Blir bara så irriterad på dessa som ska slänga skit på Apple och OS X, och sedan inte kan ta en seriös diskussion, utan ska ägna sig åt sådant som ligger riktigt nära personangrepp, skiter i att svara på frågor i sak osv.

För min egen del är den här diskussionen definitivt avslutad.

Jag har insett att det här dessvärre är ett ämne som är näst intill omöjligt att diskutera på seriöst sätt.

Vare sig OS X, eller Windows är bäst för allt eller alla.
Men i båda lägren finns det folk som vägrar att inse detta, och är totalt oemottagliga för argumentation för och emot.

Vill dock påpeka att Essen, Huledal och några andra faktiskt hållt en bra nivå på sina inlägg.

/Daniel.

Jag frågar dig om varför det i praktien inte finns några trojaner och virus i det vilda för OS X, och du "svarar" genom att ställa icke relevanta motfrågor.

Vet inte om du försöker att insinuera att jag inte har kompetensen att få en Windows-dator att fungera stabilt och säkert.

Men jag har hållt på med datorer på olika sätt i 25 år, har utbildning på området.
Tidigare arbetat heltid med IT-support i kombination med webutveckling och serverdrift.

Numera extraknäcker jag en del med IT-support, där en hel del av mitt arbete består i att få Windows-datorer att fungera så stabilt som möjligt.

Vill du trots detta antyda att jag inte är kompetent nog, så är det helt och hållet upp till dig :)
Troligtvis är det ingen som orkar skriva skadlig kod för en så liten skara användare (som de flesta dessutom sitter som icke root). Nu kan du kanske svara på hur många av om nämnda 10000 virusen som automatiskt infekterar Vistasystem utan administrativa rättigheter (och utan att man kör koden).

Jag har också utbildning, har en MCP i Windows 2000, det säger ungefär ingenting alls :) Om du har kompetens eller ej vet jag inte, men jag förstår inte det svåra i att inte köra skadlig kod eller att administrera installationen. Jag ser inte heller några problem i att få Windows stabilt så in i bomben, vilket du verkar göra?

För att svara på ditt andra inlägg, Du kan aldrig begära något från en diskussion ifall du inte själv lever upp till det du efterfrågar. Det går inte heller att kasta ur sig saker utan att bygga dessa på fakta, speciellt viktigt i forumsammanhang då personliga åsikter och inte är värda mycket (vilket gjorts mer än uppenbart med tanke på alla "OSX crashar inte", "OSX crashar", "Windows crashar", "Windows crashar inte").
Ska man sedan referera till saker inom datorvärlden så känns 12år gamla saker lite väl far off, för nu får jag ju dra slutsatsen att det faktiskt var det du grundade till ställningstagande om IE på, du vägrar ju svara på frågan efter tredje gången.

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto