Essen
Aktiv medlem
Sedan vill jag nog inte kalla det för "flexibilitet", utan snarare slarv med säkerheten och tänkte kring arkitekturen för äldre versioner av Windows.
Ja, Microsoft var naiva och trögstartade. Men de är fortfarande historia. Sedan flera år pågår arbete med att täppa till säkerhetshål. Rent krasst har det indirekt även bidragit till att även OSX m.fl. blivit säkrare. Genom att påtala brister har andra system i större utsträckning granskat sin egen kod.
Samtidigt som jag har påpekat att detta tyvärr lett till en del andra problem.
Men det ÄR inget problem! Det är en liten skara snorungar som ska in och peta på systeminställnngarna var 5:e minut som gnäller högst!
Vi andra stänger av UAC om vi ska hålla på och rodda så mycket att UAC faktisk blir irriterande.
Beror väl lite på vilka krav man har, det handlar ju inte bara om att få UAC att inte ladda ur profilen, utan även en del annat, vilket jag påpekat tidigare i tråden.
Vilka krav? Vi får väl utgå från att målsättningen oavsett OS är att få ut så bra bilder som möjligt?
Menar du artikeln från Dackefejden? Den som skrevs 6månader INNAN Vista ens var släppt? Snälla, vad tror du själv om bärigheten i den artikeln?
Jag har fått följa processen från bild till bearbetning i PS på Windows till tryck på professionella skrivare utan en tillstymmelse till problem. Vi gick även igenom kalibrering av skärm.
Som med allt handlar det om kunskap - och det är inte ens krångligt! Det krävs bara att du väljer profil och kryssar i en ruta. Voilà! Resten hanteras i PS.
Och ja, jag håller med dig. Man ska välja det system som man trivs bäst med utifrån sina egna preferenser.
Det jag vänder mig emot är vad jag ansder är skrämselpropaganda från din sida som bygger på felaktiga antaganden och mer liknar opionsbildning vilket är osakligt.
Ha en bra dag du med!