Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Väsktips till Canon 10D

Produkter
(logga in för att koppla)

MathiasT

Aktiv medlem
Jag har en Canon EOS 33 med en LowePro Top Load Zoom 1. Denna väska har jag använt till min Canon 10D ett tag nu. Men nu behöver jag en egen väska till denna.

Jag har även en blixt - en Sigma EF-500 DG SUPER. Jag skulle gärna vilja ha plats med denna också på nåt vis. Men samtidigt vill jag ha en så liten väska som möjligt.

Jag fick tipset om LowePro Street & Field Top Loader 65 AW vilken man kunde hänga på en lagom stor Lens Case 2 för blixen. Detta extra case kunde man ta av om man inte vill ha blixten med sig. Fast nu har denna väska utgått, enligt Cyberphoto...

Tips?

Ville oxå ha en liten!

Men, till slut, blev det en LowPro ryggsäck!
Där får man plats med mer grejjer och jag tycker att man har mindre "besvär" med den på ryggen än en liten axelremsväska!
Alla objektiv, sladdar, laddare, blixt, mm...
Den märks lixom inte!

Tamrac Velocity

Denna Tamrac Velocity ersatte min minitrekker helt. Svalde allt och funkar både som ryggsäck och som toploader. Rymmer massor. Tyvärr måste jag ta stativet med på annat sätt. Finns en mindre storlek också...

Hade en sådan i ca 2 veckor. Hade man som jag en tung utrustning blir det en stor påfrestning på ena axeln (ungefär som en vanlig fotoväska) och tyckte hela tiden att den ville vrida sig runt.

Personligen gillade jag aldrig den men jag gillade idén att kunna plocka upp kameran utan att behöva ta av sig väskan.
/Ola

ola-hansson skrev:
Hade en sådan i ca 2 veckor. Hade man som jag en tung utrustning blir det en stor påfrestning på ena axeln (ungefär som en vanlig fotoväska) och tyckte hela tiden att den ville vrida sig runt.

Personligen gillade jag aldrig den men jag gillade idén att kunna plocka upp kameran utan att behöva ta av sig väskan.
/Ola

Du har ju midjerem som håller den på plats....klart att inget är helt perfekt, men en otroligt bra kompromiss. Jag blev så less på att kräla ur ryggan varje gång jag skulle göra något.

Dessutom kan man bära den på framsidan i folkvimmel för att undvika ficktjuvar...

ANNONS