Annons

Vågar man lita på Ridata?

Produkter
(logga in för att koppla)

Taka

Aktiv medlem
Hörde någon stans att någon aftonbladet fotograf körde på dessa kort. Men vågar man verkligen satsa på dem? Fördelen är ju att det blir mycket GB för priset.

Annars har ju Dustin ganska billiga Kingston kort. Dock lite dyrare än Ridata. Men jag litar helt på Kingston.

Ridata funkar, som de flesta andra kort. Dock har Canons kameror lite svårt med hastigheten. Jag köpte ett 80x som är långsammare än min gamla microdrive. Men jag har kortet som extra om mitt sandisk skulle bli fullt. Men som sagt, har du Canon och är beroende av snabbhet, så skulle jag inte valt Ridata. Det är möjligt att deras nya 150x funkar bättre, Rob Galbraiths tester visar att det är riktigt snabbt, vilket man inte kan säga om 80x versionen

Kör med Ridatas nya 150x 8gigs kort och det funkar kanon ihop med min Canon 20D...tillräckligt snabbt för min del..kanske inte är riktigt snabbt som marknadens allra snabbaste kort men med tanke på priset så finns det nog inte många kort som slår det...hade aldrig betalat nästan det dubbla för tex sandisk som kanske är lite snabbare...regga kortet på deras hemsida så får du livstidsgaranti också.

Är inte intresserad av snabbheten utan att man får mycket GB per spänn!

Jag kör Nikon så Canonproblem är inget jag bekymrar mig över! Tack för svaren! =)

Jag använder sedan ett halvår tillbaka Ridata CF 150x 8GB till min Nikon D200 och det fungerat helt och hållet utan problem. Faktum är att jag inte märker någon som helst skillnad i hastighet i förhållande till Sandisk Extreme III 1 & 4GB som jag också har. Dessa har dock degraderats till reservkort.

boris.bonasin skrev:
Jag har använt mig av Ridata CF 150x 8GB till min Nikon D200 och det fungerat helt och hållet utan problem. Faktum är att jag inte märker någon som helst skillnad i hastighet i förhållande till Sandisk Extreme III 1 & 4GB som jag också har. Dessa har dock degraderats till reservkort.
-------------------------------------------------

Haha ja det hade ju varit lite jobbigt om du fick Canon problem i din Nikon kamera ;). Ok om snabbheten inte är av högsta betydelse tror jag inte du behöver vara orolig..Ridatas kort är lika driftsäkra som dom andra märkerna på marknaden.

Är zebramedia.com bra att ha och göra med det?

Grejen är att man får liksom 8 gig istället för 4 gig för typ 200:- mer.

Taka skrev:
Är zebramedia.com bra att ha och göra med det?

Grejen är att man får liksom 8 gig istället för 4 gig för typ 200:- mer.

Jag köpte ett RI Data från Zebra som jag senare reklamerade. De skickade ett Transcend med vändande post utan diskussion. Zebra har alltid tagit bra hand om mig som kund, att de sedan är billigast och snabbast är inte heller någon nackdel.

Okej! Nu är 2 st 8 gigs CF ridata beställda från zebra!

I samma sväng passade jag på att beställa en D70s från Cyberphoto också, så början av nästa vecka = kalas :D

ANNONS
Götaplatsens Foto