Annons

Vad ryms i en fotoryggsäck?

Produkter
(logga in för att koppla)

vaktmästaren

Aktiv medlem
Jag funderar på att köpa en fotoryggsäck och funderar närmast på en Lowepro Primus. Är dock lite tveksam till om min kamera får plats och skickade en fråga till presumtiva säljare.

Följande fråga ställde jag till Cyberphoto och Scandianvian Photo. Jag fick snabba och klara svar, men helt olika svar.

Hej!
Jag undrar om en EOS 40D med monterat batterigrepp ryms i det så kallade kamerafacket, det som man kommer åt från sidan utan att behöva ta av ryggsäcken, på en Lowepro Primus.

Så här svarade Cyber:
Det jag hade när jag testade den var en K10D utan batterigrepp, och det var lite knöligt att få ut den, så det beror på hur stark du är :)
_
Jag tror det blir svårt.

Och så här svarade Scandinavian:
Hej
Ja det skall passa.Jag titta i den.
Det är flyttbara väggar.

Som sagt: snabba svar, men helt olika! Vem har rätt, månntro?

Enligt Lowepros hemsida ska den rymma en pro DSLR med monterad 70-200 2,8. En pro dslr brukar ju vara minst lika stor som en "vanlig" slr med batterigrepp.
Har du tillgång till en bra fotoaffär kanske du kan prova själv. Vissa kan beställa in väskor om man ber snällt.

Ett snöre

I rubriken frågar du vad som ryms i en fotoryggsäck, och jag kan inte låta bli att svara: ett snöre.

Följdfrågan: hur långt är ett snöre, får någon annan svara på ;)

Det svar du är intresserad av har jag dock ingen aning om då jag aldrig testat den säcken.

Jag har själv en Lowe Pro Computrecker Plus AW. Den är rätt stor, men hur skön som helst att bära, även med fullt lass. I den ryms min 40D med batterigrepp samt 100-400, min 400D med batterigrepp samt 17-40, en 550EX blixt, mitt 50mm 1,8, en passport hårddisk, filter, extra batterier till båda kamerorna, mitt 70-200 4L, min 15" barbara dator.... du hajar. Jag får med hela min fotoutrustning i min ryggsäck. Men den blir rätt tung med alla prylar i.Väger runt 17 kilo gissar jag på.
Men det märks knappt när man har den på ryggen. Det är när man skall lyfta upp den som det är riktigt tungt.

Jag har en Tamrac expedition 8. I den ryms t.ex.
En EOS 400D med 10-22, en Nikon D40X med 12-24, en Olympus E410 med 11-22, en Sony A100 med 11-18 samt en Pentax K10D med 12-24. Dessutom får det plats ett Samsung 12-24, ett Olympus 7-14, ett Sigma 10-20, ett Sigma 12-24 och slutligen lyckas man klämma in ett Tokina 12-24. Så mitt snöre är väldigt långt.

Benny, gå in på LowePros hemsida och kolla. Höjden är sällan några problem.

vaktmästaren skrev:
Jag funderar på att köpa en fotoryggsäck och funderar närmast på en Lowepro Primus. Är dock lite tveksam till om min kamera får plats och skickade en fråga till presumtiva säljare.
Hej!
Jag undrar om en EOS 40D med monterat batterigrepp ryms i det så kallade kamerafacket, det som man kommer åt från sidan utan att behöva ta av ryggsäcken, på en Lowepro Primus.

Se efter som du kan hitta den på: http://www.cambags.com/

ANNONS
Götaplatsens Foto